Q: WEP og WPA
Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 13-03-04 17:46

Min router Linksys WRT 54G har muligheder for WEP og WPA, men jeg kan på
Sandisk Wireless Lan Card kun finde WEP.

Kan/bør jeg sætte både WEP og WPA til på routeren?

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Alex Holst

Dato : 14-03-04 23:39

Nikon D1 og F5 Fan wrote:
> Min router Linksys WRT 54G har muligheder for WEP og WPA, men jeg kan på
> Sandisk Wireless Lan Card kun finde WEP.
>
> Kan/bør jeg sætte både WEP og WPA til på routeren?

I de fleste (alle?) tilfaelde vil support af baade WEP og WPA svaekke
WPA betydeligt. Hvis du kan, boer du noejes med WPA.

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 15-03-04 06:01

Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

> I de fleste (alle?) tilfaelde vil support af baade WEP og WPA svaekke
> WPA betydeligt. Hvis du kan, boer du noejes med WPA.

Hej Alex
Tak for dit svar
Det ser så ud til jeg vil nøjes med WEP for mit Sandisk Wireless Lan Card
Connect netkort understøtter ikke WPA og det ser ikke ud til at der er nogen
mulighed for at opgradere det.

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-04 08:17

On Mon, 15 Mar 2004 06:00:56 +0100, "Nikon D1 og F5 Fan" <D1"slet
dette"@NikonPro.dk> wrote:

> Det ser så ud til jeg vil nøjes med WEP for mit Sandisk Wireless Lan Card
> Connect netkort understøtter ikke WPA og det ser ikke ud til at der er nogen
> mulighed for at opgradere det.

Hvis du kører Windows XP, har du mulighed for at opdatere/patche
den til at fatte WPA.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 15-03-04 17:19

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Hvis du kører Windows XP, har du mulighed for at opdatere/patche
> den til at fatte WPA.
>
> -A

Jeg bruger XP Pro som er fuldt opdateret, men hvordan skulle det have
indflydelse på om netkortet understøtter WPA. Det gør det ikke iflg.
programmets software eller hjemmeside

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-04 22:57

In article <4055d794$0$67456$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Nikon D1 og F5 Fan wrote:

> Jeg bruger XP Pro som er fuldt opdateret, men hvordan skulle det have
> indflydelse på om netkortet understøtter WPA. Det gør det ikke iflg.
> programmets software eller hjemmeside

Fordi WPA er en kryptering ovenpå så vidt jeg ved, og dermed skulle det
kunne laves i driver til eksisterende kort. Anvender vist eksisterende
kryptering (RC4), med hyppig nøgleudveksling, og 802.1x som initiel
auth.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-03-04 23:09

On Mon, 15 Mar 2004 17:19:19 +0100, "Nikon D1 og F5 Fan" <D1"slet
dette"@NikonPro.dk> wrote:

> Jeg bruger XP Pro som er fuldt opdateret, men hvordan skulle det have
> indflydelse på om netkortet understøtter WPA. Det gør det ikke iflg.
> programmets software eller hjemmeside

Det hænger ret nøje sammen.

Man kalder klient-funktionaliteten i WPA for en 'supplicant', og
det er ikke noget, der laves direkte i hardware på det wireless
NIC, så enten skal det være understøttet af leverandørens driver-
set, eller også direkte i operativsystemet.

Men det er rigtigt, at NIC'et selv skal fatte WPA, og hvis det
ikke gør det, kan det godt blive en forklift upgrade. For en del
af dem gælder dog, at de kan firmware- og driver-opgraderes til
det.

Se evt.
http://support.microsoft.com/?kbid=815485
http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/columns/bowman/03july28.asp