compilere til windows
Fra : Isak

Dato : 13-03-04 14:44

Hvilke c/c++ compilere findes der til windows?
Jeg kender til microsofts Visual c, cygwin gcc, og noget borland.
Er der nogle compilere, foruden cygwin, der er gratis eller er billige?

Hilsen Isak

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-03-04 17:38

"Isak" <isak@lyberth.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kender til microsofts Visual c, cygwin gcc, og noget borland.
> Er der nogle compilere, foruden cygwin, der er gratis eller er billige?

Jaa der er da Dev c++ den er rigtig nem at gå til.

Hilsen Mikkel

Fra : Bertel Brander

Dato : 13-03-04 19:51

Mikkel Lund wrote:
> "Isak" <isak@lyberth.dk> skrev i en meddelelse

> Jaa der er da Dev c++ den er rigtig nem at gå til.

Dev-C++ er ikke en kompiler. Dev-C++ er en IDE der f.ex.
bruger mingw kompileren (default) eller f.ex. cygwin.

/b

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-03-04 17:37

On Sat, 13 Mar 2004 14:43:52 +0100, Isak wrote:

> Er der nogle compilere, foruden cygwin, der er gratis eller er billige?
Bloodshed virker ganske godt. Prøv at se: www.bloodshed.net

Den er gratis, og virker ganske fint.

mvh.
Mads

Fra : db

Dato : 13-03-04 17:42

Isak <isak@lyberth.dk> wrote:

> Hvilke c/c++ compilere findes der til windows?
> Jeg kender til microsofts Visual c, cygwin gcc, og noget borland.
> Er der nogle compilere, foruden cygwin, der er gratis eller er
> billige?

http://www.mingw.org/ som bygger på gcc.

mvh
db

Fra : Ivan Johansen

Dato : 13-03-04 19:06

Isak wrote:
> Hvilke c/c++ compilere findes der til windows?
> Jeg kender til microsofts Visual c, cygwin gcc, og noget borland.
> Er der nogle compilere, foruden cygwin, der er gratis eller er billige?

Borlands kommandolinie-compiler kan hentes gratis fra:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Ivan Johansen

Fra : Frederik Hertzum

Dato : 22-03-04 20:13

Isak wrote:

> [...]
> Jeg kender til microsofts Visual c, cygwin gcc, og noget borland.
> Er der nogle compilere, foruden cygwin, der er gratis eller er billige?

Finder du nogensinde en C/C++ compiler så smid den ud. Der findes ikke noget
der hedder en C/C++ compiler. Enten er det en C compiler, eller en C++
compiler. Der findes dog nogen programmer der skjuler dette og "ligner" en
C/C++ compiler (som f.eks. GCC)

Fra : Kent Friis

Dato : 22-03-04 21:46

Den Mon, 22 Mar 2004 20:12:42 +0100 skrev Frederik Hertzum:

> [...]
>der hedder en C/C++ compiler. Enten er det en C compiler, eller en C++
>compiler. Der findes dog nogen programmer der skjuler dette og "ligner" en

Øh?

GCC
G++

Mvh
Kent

Fra : Michael Banzon

Dato : 23-03-04 15:47

"Frederik Hertzum" <hertzum@hotmail.com> skrev:
> Finder du nogensinde en C/C++ compiler så smid den ud. Der findes ikke
noget
> der hedder en C/C++ compiler.

Hmm... Hvordan kan man finde noget der ikke findes...
| |

--
Michael Banzon
http://southbound.dk/