Kunstner.net
Fra : A.C. Rosmon

Dato : 13-03-04 08:36

Nu er en ny side under udvikling. www.kunstner.net er tænkt som en side hvor
danske og internationale kunstnere kan komme ind at ligge. det er meningen,
at man jævnligt skal kunne få lagt nye billeder ind, og hvor er skal kunne
udveksles idéer, tips og stilles spørgsmål. Det er derfor et medie for dem
der har en vis production, og hvor der er en vis kvallitet i kunsten. Med
andre ord, www.kunstner.net skal være et et net af kunstnere, hvor hver i
sær er stor nok til ikke at opfatte andre kunstnere som konkurenter, men som
kolegaer.

Der vil være plads til, at hver især har et rimeligt stort galleri, at der
kan laves direkte adresser, og stman kan få en e-mailadresse der heder
navn@kunstner.net. Meget praktisk, nem at huske, og tittel og navn skjult i
mailadressen.

Det første galleri er sat op, og forummet er taget i brug. mangler der en
kattegori i forummet, så send en mail med forslag til ny kattegori, og
medsend indlæg.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk
www.rosmon.dk

Fra : steffen martin

Dato : 13-03-04 08:57

"A.C. Rosmon" <a.c@.spam.rosmon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det første galleri er sat op, og forummet er taget i brug. mangler der en
> kattegori i forummet, så send en mail med forslag til ny kattegori, og

Hej,

Nu er det lidt svært at se at der skulle komme andre kunstnere ind, eftersom
du har velplaceret dig på hele siden. Til at starte med burde man nok også
skrive på siden hvad den er lavet til? Og også vente med at uploade sig selv
[Rosmon] så man ikke føler det bare er din side... Hvis du står bag den A.C.
så vent med at smide dig selv derind...

Ellers ser det rimeligt godt ud [designet].

vh
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : Webmaster - Kunstner~

Dato : 16-03-04 02:46

Hej Steffen

se mine kommentarer inde i det originale brev.

Fra : all4you.dk

Dato : 13-03-04 09:44

Rigtig fint intiativ.
Jeg har selv lavet noget lignende.
http://www.all4you.dk/COA/links.php

Det der foruroliger mig er at du forlanger "en vis kvalitet i kunsten"!
Hvad er kunst og hvem bedømmer kvalitet.
Du kan stå med et kunstværk og 2 beskuere. Den ene vil give en formue for
det og den anden vil give penge for at blive fri for det.

Hverken du eller andre kan vurdere "kunst".
For mig er noget at det der bliver solgt til 80.000 det rage lort og jeg
ville ikke have det hængende om jeg så fik det foræret.
....omvendt så kan et stykke træ fundet i naturen være lige det der passer
mit temperament og er derfor værdifuld.

Jeg er også nu på "kunst" området (hvad du vil vide af de spørgsmål jeg har
stillet her i gruppen og som du bl.a. har svaret på), men de få ting jeg har
lavet hænger stadig i galleriet på nær et stykke "træ" jeg har malet på. Se
mit galleri: http://www.all4you.dk/COA/links.php?cat=37 Det hedder Silence
og var solgt med det samme. Køberen sagde at det gav hende indre ro. Så hvad
er kunst?

Nå til en anden ting ved dit galleri på nettet. Det ville være rart om du
lavede et link imellem de 2 (galleriet og forumet)

Hvis du mener at det jeg laver har kvalitet vil jeg da gerne melde mig til
og du er velkommen til at melde dig til hos COA. Udvælg dine 5 bedste værker
og de bliver lagt op gratis.

Jacala
Jan Langholm

Fra : all4you.dk

Dato : 13-03-04 09:55

Ekstra tilføjelse til kunstner.net

Der mangler en kontaktlink. Hvordan kommer man i kontakt med dig?
...og så står der log ind. Men hvis ikke man har et login hvad så?

Jacala

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 14-03-04 15:56

Det at jeg har uploaded mine egne billeder, er for at finde det rigtige
udseende, og lære at bruge siden. Jeg er lidt tidligt ude, men har også brug
for at siden bliver set, for at se om tingene virker som tiltænkt.

For at tale om kvallitet i kunsten, synes jeg det er problematisk, hvis man
skal lade sig nøje med an kuglepen-tegning på et lagen, udført af et barn på
1½ år. for mig skal der være en idé, et farvespil eller en fortælling. Der
skal være noget til følelserne eller intelektet. Det gør ikke noget at
kunstneren har lagt et stykke arbejde i værket, gjort sig umage. Et værk,
der kræver mange ord, virker suspekt på mig. Jeg vil komme til at sige ja og
nejtil de kunstnere, der gerne vil ind på siden. vi har heldigvis en side
mere at gøre godt med, hvor alle kan komme med. Den side vil komme til at
skifte udseende, og vil i den forbindelse blive lavet om så vi kan lave
løbende opgraderinger. den vil være helt åben for alle medlemmer af Den Blå
Palet, og uden kriterier. Siden heder www.denblaapalet.dk, og kun koste
oprettelse, og kontingent.

Kontaktlink; jeg kunne kun finde på at sætte min mailadresse ind, så må folk
jo begynde at henvende sig.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Fra : all4you.dk

Dato : 14-03-04 22:10

> Kontaktlink; jeg kunne kun finde på at sætte min mailadresse ind, så må
folk
> jo begynde at henvende sig.

Ja du må undskylde men jeg kan ikke finde din mailadresse på galleriet.
Jacala

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 14-03-04 23:23

"all4you.dk" <langholm@all4you.dk> skrev i en meddelelse

> "A.C. Rosmon" <a.c@.spam.rosmon.dk> skrev i en meddelelse

> folk
> >

> Ja du må undskylde men jeg kan ikke finde din mailadresse på galleriet.
> Jacala

Nej, det kan du vel ikke, Men så kan du vel prøve om det der er brugt, kan
føre dig videre. Det kunne vel ikke tænkes, at jeg druger en mailadresse jeg
er 110% på jeg ser. Og hvorfor ikke bruge ting der virker. Selvom jeg er
lidt hurtigt ude, er det sikkert smart at sørge for, at det der bliver lagt
kan bruges. Jeg skal heller ikke bringe andre i fedtefadet. Jeg kan svare
for mig selv. Tingene er ikke alle helt afklarede, men interesserede vil nok
kunne finde ud af atsende relevante spørgsmål de steder der er lagt op til,
at man kan spørge.De siger ude i byen, at det er tilladt at tænke selv, og
at en mailadresse ikke bliver lagt uden der kan tænkes at være en mening med
det. Der er sikkert svar, som du hellere vil have privat, og der er svar jeg
ikke bare giver i et åbent forum.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk
www.kunstner.net
www.rosmon.dk
www.denblaapalet.dk

Fra : steffen martin

Dato : 15-03-04 17:28

> [...]
med
> det. Der er sikkert svar, som du hellere vil have privat, og der er svar

Undskyld, men den forstod jeg ikke en dyt af, A.C....
Prøv lige igen...

Steffen

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 15-03-04 23:48

Jeg er kommet med i arbejdet med siden, da jeg tilhører målgruppen, og
samtidigt har kapacitet nok til et relativt stort upload af billeder. Det er
jo mere et net-galleri, hvor det er meningen at hver kunstner skal kunne
have mange billeder inde. En personlig hjemmeside som www.rosmon.dk er mere
en side der fortæller om personen.

www.kunstner.net har jeg rimeligt hurtigt kunnet få uploadet nye
billeder,og ved at tænke i 3 X 3, harjeg fået nogle rimelige gallerier. Og
jeg skal ikke sætte mig ind i hjemmeside opbygning og programering.

Som i kan se, er der også kommet en fotograf, der har lagt lidt spændende
ind. Selvom jeg har mange flere billeder inde, er der som regel altid en
blanding af brugernes billeder inde på det galleri, der på forsiden viser
tilfældige billeder.

Jeg er skide begejstret over hele grunlaget og designet, og glæder mig til
at se hvem administratorgruppen lader komme ind og få deres eget galleri.

Jeg ved der vil blive udvikles et aneks, i form af et gratis- galleri på
måske 100kb pr person, hvor man så kan uploade et par billeder. Vil man vise
mere, kan man få 25 mb, som der så skal betales for.

Men følg siden de næste par uger, der er sket meget bare de sidste få dage.

Jeg har desuden givet webmaster og administratorgruppen et prej om denne
tråd.

Fra : Webmaster - Kunstner~

Dato : 16-03-04 06:33

Så kan man reg. sig som bruger på siden og oprette et lille galleri.

Der mangler stadig lidt, men nu vil jeg holde fri..