Stofa i taastrup
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-03-04 23:32

Hej

Som nogen måske ved, er jeg evig modstander af telia Stofa.. men er sku nød
til at spare nogle penge, og tænkte at måske en stofa netforbindelse kunne
gøre det.. Men nogen der ved hvordan det kører i Taastrup?

Fra : Kaare

Dato : 13-03-04 00:23

> [...]
> til at spare nogle penge, og tænkte at måske en stofa netforbindelse kunne
> gøre det.. Men nogen der ved hvordan det kører i Taastrup?

Jeg ved ikke noget om at du skulle være modstander af Stofa, eller
hvorfor... men mener umiddelbart at du ikke skulle gå helt galt i byen i
Taastrup. Det skulle (efter min viden) være et godt nyt anlæg, og med en
stor direkte forbindelse til Telia i Glostrup... så det skulle være ganske
fint.

.... Jeg har dog desværre ingen erfaring jeg kan tilbyde dig, da jeg aldrig
har prøvet en Stofa forbindelse i Taastrup - kun hørt ting om dem... gode
ting.

/Kaare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-04 00:31

"Kaare" <nothing@nonews.spam> wrote in message
> [...]
> har prøvet en Stofa forbindelse i Taastrup - kun hørt ting om dem... gode

okay,det kan jo ikke gå helt galt når det ikke er dyrere i oprettelse osv.

Ved du hvad de siger til en installation der ikke er helt normalt, dvs eet
antennestik, men istedet flere? Trækker de mig i retten, eller siger de bare
det ikke kan lade sig gøre, fordi de kun kommer anstigende med et Fugaudtag
med dataudtag?

Fra : Nicework

Dato : 13-03-04 09:01

Hvis du har flere dåser i serie, vil man inden den første dåse sætte en 3
fordeler. Derfra skal du så trække et kabel ind til dit kabelmodem.

Mvh.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-04 11:14

"Nicework" <Blaster@sol.dk> wrote in message
> Hvis du har flere dåser i serie, vil man inden den første dåse sætte en 3
> fordeler. Derfra skal du så trække et kabel ind til dit kabelmodem.

jeg ved godt hvordan det skal laves. Men spørgsmålet er hvad ham teknikeren
gør når han så kommer! han har vel kun den antennestikdåse der omtales?

Fra : Nicework

Dato : 13-03-04 19:46

Nope han har også en 3 fordeler

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-04 19:58

"Nicework" <Blaster@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Nope han har også en 3 fordeler

Okay, så bare det ikke er den der dæmper noget med 7db på tvudgangen :-/

Der findes nemlig også en anden med 2db dæmpning, men så er der mere
dæmpning på returvejen.

Fra : Jens

Dato : 14-03-04 08:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:pRI4c.10477$0x6.812@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Okay, så bare det ikke er den der dæmper noget med 7db på tvudgangen :-/
>
> Der findes nemlig også en anden med 2db dæmpning, men så er der mere

Hvordan han laver det afhænger vel af kvaliteten af dit signal....

Jens

Fra : Kaare

Dato : 14-03-04 17:34

> Okay, så bare det ikke er den der dæmper noget med 7db på tvudgangen :-/
>
> Der findes nemlig også en anden med 2db dæmpning, men så er der mere
> dæmpning på returvejen.

Det skulle ikke umiddelbart påvirke TV signalet (der kompenseres vist).
Kender dog en del Stofa kunder der har fået Stofa til at installere flere TV
og Internet stik i huset. Det er jo bare det med at få Stofa til at
garantere antallet (med garanteret forstærker) til installationen. Hvis du
selv gør det, er der ingen garanti, og Stofa _kan_ nægte dig hjælp hvis du
skulle få problemer. Bare du ikke belaster deres udstyr, kan du jo gøre med
din installation som det lyster dig... det er jo principielt din. Bare du
ikke forventer hjælp fra dem bagefter.

Men det er jo absolut teknisk muligt. Men prøv at spørge Stofa med det
samme, om de enten vil hjælpe dig med det, eller har lidt tips/tricks til
det.

/Kaare