Borland C++ Header fil.. Classes ???
Fra : Kasper

Dato : 12-03-04 20:31

Hey

Vi har fået en giga simpel opgave i skolen om at lave en simpel lommeregner,
og jeg har også lavet koden...

vi skal lave et VCL flowchart over de classes der er brugt, her syntes jeg
noget virker lidt skummelt, men her er min header fil :

//--------------------------------------------------------------------------
-

#ifndef Unit1H
#define Unit1H
//--------------------------------------------------------------------------
-
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
#include "unit2.h"
#include <math.h>

//--------------------------------------------------------------------------
-
class TForm1 : public TForm
{
__published: // IDE-managed Components
TGroupBox *GroupBox1;
TButton *plus_Button;
TButton *Minus_Button;
TButton *Divide_Button;
TButton *Multiply_Button;
TButton *XupY_Button;
TButton *XrootY_Button;
TButton *Clear_Button;
TEdit *X_value;
TEdit *Y_value;
TEdit *Res_value;
TLabel *Label_X;
TLabel *Label_Y;
TLabel *Label_Result;
TButton *About_button;
void __fastcall Clear_ButtonClick(TObject *Sender);
void __fastcall plus_ButtonClick(TObject *Sender);
void __fastcall About_buttonClick(TObject *Sender);
void __fastcall Minus_ButtonClick(TObject *Sender);
void __fastcall Divide_ButtonClick(TObject *Sender);
void __fastcall Multiply_ButtonClick(TObject *Sender);
void __fastcall XupY_ButtonClick(TObject *Sender);
void __fastcall XrootY_ButtonClick(TObject *Sender);
private: // User declarations
public: // User declarations
char __fastcall check_edit(AnsiString);
__fastcall TForm1(TComponent* Owner);
};
//--------------------------------------------------------------------------
-
extern PACKAGE TForm1 *Form1;
//--------------------------------------------------------------------------
-
#endif

Jeg kan sagtens hitte ud af TForm1 er en class, men vores lærer vil have at
TEdit / TLabel/etc også er Classes, er det classes der er predefined og bare
er flettet ind i den her class eller er det bare et object i den her class
????

Kasper

Fra : Kasper Larsen

Dato : 12-03-04 20:40

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> er flettet ind i den her class eller er det bare et object i den her class

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men ja, TEdit og
TLabel er Classes der er defineret i VCL frameworket. F.eks. er GroupBox1 et
objekt af klassen TGroupBox.

Fra : Kasper

Dato : 12-03-04 20:59

> [...]
> TLabel er Classes der er defineret i VCL frameworket. F.eks. er GroupBox1

Tror nok du forstod spørgsmålet (:

Tror jeg er med nu så ((:

Takker