Di-604 og store problemmer.
Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-03-04 16:27

Er der nogen der har en løsning til hvordan man kan få sin ftpserver til
at virke bagved denne router, og det skal være med passive mode, det kan
da ikke være rigtig jeg skal sidde og indtast alle de porte.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-03-04 17:01

Apollo14 aka Kenneth Rugaard <mail@NOSPAMkenneth-rugaard.dk> wrote:

>Er der nogen der har en løsning til hvordan man kan få sin ftpserver til
>at virke bagved denne router, og det skal være med passive mode, det kan
>da ikke være rigtig jeg skal sidde og indtast alle de porte.

Der er flere versioner af 604 hver især med flere forskellige firmware versioner.....

Anyway: Det burde være så enkelt at du hopper ind i opsætningen under 'Advanced' og opsætter en 'Virtuel Server' hvor 'Service
Port' 21 (den standardiserede ftp port) peger på din server. Apply & Restart og du burde være kørende....

Og få lige en af vennerne ude på nettet til at checke der er hul igennem...

<mlr>

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-03-04 18:02

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Og få lige en af vennerne ude på nettet til at checke der er hul igennem...

Det er så lige der mit problem det ligger, har prøvet på port 21 og der
virker det heller ikke, har så prøvet at lave den som DMZ, og det virker
så heller ikke. Tror sq snart jeg må have afhentet min cisco istedet.

Fra : Hejberg

Dato : 12-03-04 22:38

Der er ikke nogle problemmer med at lave ftpserver bag ved dl-604
har køret med en viker godt

ip-adresse fast PC 192.168.0.???:21

brug G6 ftpserver viker godt

ikke nogle problemmer i

hejberg

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-03-04 22:32

> [...]

>virker det heller ikke, har så prøvet at lave den som DMZ, og det virker
>så heller ikke. Tror sq snart jeg må have afhentet min cisco istedet.

I så fald ligger problemet ikke i routeren...

Gætter på din ftp-server er opsat til kun at acceptere connections fra localhost og/eller lokalnettet ?!?!

<mlr>

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 14-03-04 23:46

Michael Rasmussen wrote:

> I så fald ligger problemet ikke i routeren...
>
> Gætter på din ftp-server er opsat til kun at acceptere connections fra localhost og/eller lokalnettet ?!?!
>
> <mlr>

Fandt fejlen, og raiden er en god server når først det kører, man skal
bare huske at slå reversednslookup fra, så kører det. Og samtidig
ændrede jeg lige mine passive porte, og vupti hul igennem igen.