Problem med Terratec TV kort
Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 19:23

Hej

Jeg har fået nyt bundkort og grafikkort og er ved at installere al
den øvrige hardware igen, men mit Terratec TVvalue kort driller.
Det installerer fint nok, men TV billedet opdaterer frygteligt
langsomt og i spredte linier. Jo større vindue det kører i, desto
værre bliver det. I fuldskærm er det helt umuligt at se noget.

Det fungerede fint med mit gamle Asus P2L97 bundkort og mit
Asus V3400 TNT grafikkort.

Mit nuværende bundkort er et Epox 6VBA med VIA chipset.
Kan det være derfor ? Asus bundkortet havde Intel chipset.

Det nye grafikkort er et Asus 7100 MX, men det burde da nok
kunne arbejde sammen med et TV kort. Ikke sandt ?

Nogen gode ideer ?

På forhånd tak

Mvh Mogens

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 26-04-01 18:35

In article <045eetk2jcn9e0c4avu0ddmfq9v5p6ucvp@4ax.com>,
moveng@mailme.dk says...
> [...]
> langsomt og i spredte linier. Jo større vindue det kører i, desto
> værre bliver det. I fuldskærm er det helt umuligt at se noget.

Kører du Windows 2000?

mvh Betina

Fra : Mogens

Dato : 26-04-01 18:45

On Thu, 26 Apr 2001 19:35:19 +0200, Betina Young Andersen
<betina@doglover.com> wrote:

>Kører du Windows 2000?

Hej

Nej, Windows 98 DK. TV kortet har kørt fint med samme Windows 98 i
ca 6 måneder, men så fik jeg nyt bundkort og grafikkort.
For en sikkerheds skyld formatterede jeg mit C drev og lagde alt ind
forfra. Det skulle jeg nok ikke have gjort.

Mvh Mogens

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 26-04-01 19:18

In article <dhnget88ncr1hsf87l2nfoocdlvu11f0q3@4ax.com>,
moveng@mailme.dk says...
> Nej, Windows 98 DK. TV kortet har kørt fint med samme Windows 98 i
> ca 6 måneder, men så fik jeg nyt bundkort og grafikkort.
Nå, jeg havde nemlig lidt de samme problemer men med Betasoftwaren til
Win2000 og der afinstallerede jeg det hele og valgte noget med TerraTV
Tuner(Temic PAL B/G), det var nemlig blevet installeret med noget andet
end "Temic", hvilken betydning det egentlig har aner jeg ikke. Jeg ved
ikke om du kan bruge det til noget?

mvh Betina

Fra : Mogens

Dato : 26-04-01 20:28

On Thu, 26 Apr 2001 20:17:44 +0200, Betina Young Andersen
<betina@doglover.com> wrote:

> [...]
>Tuner(Temic PAL B/G), det var nemlig blevet installeret med noget andet
>end "Temic", hvilken betydning det egentlig har aner jeg ikke. Jeg ved

Næ, desværre hjalp det ikke. Kortet kører allerede i PAL B/G og med
de samme originale drivere som før jeg fik problemer.

Ellers mange tak for forsøget.

Mvh Mogens