Problem med installation af SCSI controlle~
Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 19:23

Hej

Jeg har fået nyt bundkort og er ved at installere al den
øvrige hardware igen, men SCSI kortet til min HP 4P
scanner driller. Det er et Symbios Logic 53C400A kort
og det er et ISA kort. Det fungerede fint med mit gamle
Asus P2L97 bundkort.
Mit nuværende bundkort er et Epox 6VBA med VIA
chipset. Kan det være derfor ? Asus kortet havde
Intel chipset.
Når driverne er læst ind er der udråbstegn i System,
men ikke nogen konflikter. Der står bare at enheden
ikke fungerer korrekt. Jeg har også prøvet med en
Adaptec AVA-1505 controller, men det gav samme
resultat.

Nogen gode ideer ?

På forhånd tak

Mvh Mogens

Fra : Frederik

Dato : 25-04-01 19:50

Hej.

Jeg havde selv samme problem, men min computer låste bare ved opstart i
windows 2000 pro. Jeg har et asus mb med via chipset.

løsning: Jeg købte en anden scanner og gav den gamle til min bror :) ...

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 20:19

On Wed, 25 Apr 2001 20:49:47 +0200, "Frederik" <Frederik@rsk.dk>
wrote:

> [...]
>windows 2000 pro. Jeg har et asus mb med via chipset.
>
>løsning: Jeg købte en anden scanner og gav den gamle til min bror :) ...

Jeg kører Windows 98, så det opfører sig måske lidt anderledes.

Ja, det var selvfølgelig en løsning at udskifte scanneren, men nu er
penge jo ikke lige det jeg har allermest af, så det må vente lidt. Jeg
har da tænkt på at anskaffe mig en USB scanner på et tidspunkt.

Mvh Mogens

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 25-04-01 21:12

Det lyder jo heller ikke som om at det er scanneren der er problemet,
men controleren. Desværre kender jeg ikke til at kombinationen Symbios
Logic 53C400A og VIA chipset skulle give problemer hvilket det jo
heller ikke tyder på hvis problemet er det samme med AVA-1505.
Mærkeligt er det. Har du geninstalleret WIN98??

Mvh. Brian

Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 21:51

On Wed, 25 Apr 2001 22:12:14 +0200, "Brian Bilenberg"
<brian@bilenberg.dk> wrote:

> Har du geninstalleret WIN98??

Ja, jeg omformatterede mit C drev og lagde alt ind forfra.

Mvh Mogens

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-04-01 08:42

Mogens skrev

> Ja, jeg omformatterede mit C drev og lagde alt ind forfra.
>
> Mvh Mogens

Har du checket i bios at "assign irq til ISA" er enablet?
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Mogens

Dato : 26-04-01 16:03

On Thu, 26 Apr 2001 09:42:28 +0200, Peter Schrøder <nosp@mplea.se>
wrote:

>Har du checket i bios at "assign irq til ISA" er enablet?

Hej

Jeg har assignet IRQ 3 som var eneste ledige IRQ til "Legacy ISA",
men stadig uden resultat. "Installer ny hardware" finder intet.

Mvh Mogens

Fra : Frederik

Dato : 25-04-01 19:52

Og jeg glemte helt pointen... Det var samme scanner og scsi kort....

Frederik