metrowerks debugger & led component
Fra : Troels Thomsen

Dato : 11-03-04 17:28

Hej,

Jeg sidder og eksperimenterer med Metrowerks "True Time Simulator & Real
Time Debugger" , og kan ikke få nogle af de fancy GUI komponenter (der skal
kunne give stimuli til den simulerede kode) til at virke (eksempelvis io_led
eller push_buttons).

Er der nogen her, der har haft hul igennem ?

Jeg bruger den gratis Special Edition til HC08 (Motorola) med en HC908QT4
som target (simuleret).

tpt

Fra : Kasper

Dato : 11-03-04 18:36

> Er der nogen her, der har haft hul igennem ?

Hey

Jae mener jeg har haft det.. men desværre et godt stykke tid siden...

Der er noget med en interupt vektor vidst den til reset der skal sættes op
til at pege på den monitor der ligger i sourcekoden ??...

Fuck kan ikke huske det, tror man bruger en anden reset vektor end
hardwarens... jip fandt det lige i databladet... i den table her :
Table 9-2. Mode Difference

Man bruger FEFx istedet FFFx som vectorer...

Håber det hjælper lidt

Kasper

Fra : Troels Thomsen

Dato : 12-03-04 09:52

> Fuck kan ikke huske det, tror man bruger en anden reset vektor end
> hardwarens... jip fandt det lige i databladet... i den table her :
> Table 9-2. Mode Difference

Jeg trode ikke Metrowerks support ville snakke med mig når det var en gratis
udgave, men her er hvad my buddy Jun Cheng skrev tilbage:

io_led and push_button requires Simulator Target interface -- only licensed
in PRO, it does
not support specific device. On the other side, PEDebug FCS mode provids you
better full-chip
-simulation. Please refer to P&E Target interface of
"Manual_Engine_HC08.pdf".
There is a tutorial on data visualization and I/O stimulation here:
http://www.metrowerks.com/MW/Develop/Embedded/HC08/HC08_Tutorials.htm

Der står i hjælpen under io_led og push_button at der ikke er nogen demo
begrænsninger, men de kræver altså at man bruger en speciel simulator
kernel, og den kræver PRO.

mvh tpt

Fra : Troels Thomsen

Dato : 12-03-04 11:42

> kernel, og den kræver PRO.

Komponenten "visualisations", som både kan vise knapper og leds, virker dog
fint med P&E enginen, så nu kan jeg rent faktisk bruge det til noget !

tpt