Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Trække penge fra til tøj?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-03-04 13:15

Vi kom til at diskutere over middagsbordet hvor man som IT-konsulent kan
trække udgifter fra til tøj?
Nogen der kender til hvordan det forholder sig (i praksis) på det område?

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Karl Viggo

Dato : 11-03-04 13:25

Det er da vist lidt af en drøm du har. Kun decideret arbejdstøj kan trækkes
fra.

Viggo

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40505865$0$10831$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-03-04 17:47

"Karl Viggo" <karlviggo@hotmail.com> wrote in message
> Det er da vist lidt af en drøm du har. Kun decideret arbejdstøj kan
trækkes
> fra.

Det var præcis det vi diskuterede - hvad er definationen på "arbejdstøj" ?
For en konsulent ville det være skjorte og slips etc.

/Dennis

Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 18:24

> Det var præcis det vi diskuterede - hvad er definationen på
> "arbejdstøj" ? For en konsulent ville det være skjorte og slips etc.

Jeg har engang set (men kan ikke lige huske hvor) en vurdering der gik
på om tøjet også kunne anvendes privat. Eksemplet var et jakkesæt med
meget tydeligt firmalogo der var blevet godkendt som arbejstøj.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : chr

Dato : 14-03-04 10:26

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> trækkes
>
> Det var præcis det vi diskuterede - hvad er definationen på "arbejdstøj" ?
> For en konsulent ville det være skjorte og slips etc.
>
> /Dennis

for ikke at glemme babergrej, og udgifter til frisør.

chr.

Fra : Lars L

Dato : 17-03-04 14:18

Sent svar, men her er en historie fra det virkelige liv!

Min tidigere kommune accepterede kvitteringer fra mange gode indkøb (tøj
uden logo), da jeg i en periode kørte som salgskonsulent, man skal vel se
godt ud ikke!

Senere kom jeg i forsvaret, og fik fradrag for min selskabsuniform, da det
er en arbejdsuniform vi selv skal betale... Problemet er bare at her var vi
mange der købte én, og det viste sig at de forskellige kommuner har et meget
forskelligt syn på hvad der er arbejdstøj!

konklusionen er for mig: ??? Held og lykke!

Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-04 13:28

Dennis Pedersen wrote:
:: Vi kom til at diskutere over middagsbordet hvor man som IT-konsulent
:: kan trække udgifter fra til tøj?
:: Nogen der kender til hvordan det forholder sig (i praksis) på det
:: område?

Det kan du ikke. Det går ind under personligt fradrag.

M.v.h.

Fra : Devilicious

Dato : 11-03-04 21:50

> [...]
> trække udgifter fra til tøj?
> Nogen der kender til hvordan det forholder sig (i praksis) på det område?

Fradraget er kendt som "kanvas-fradraget" i.e. det er til arbejdsmandstøj.

-dev

Fra : No1

Dato : 11-03-04 22:29

> Vi kom til at diskutere over middagsbordet hvor man som IT-konsulent kan
> trække udgifter fra til tøj?
> Nogen der kender til hvordan det forholder sig (i praksis) på det område?

Logo-tøj kan godt trækkes fra. Det har været diskuteret på dk.erhverv.
Søg evt. på google groups.

Fra : Karl Viggo

Dato : 12-03-04 08:22

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> skrev i en meddelelse

> Logo-tøj kan godt trækkes fra. Det har været diskuteret på dk.erhverv.

Nu er det jo ikke sikkert skattevæsenet læser usenet!
Fordi nogen her er blevet enige er det da ikke sikkert at sandheden er
fundet.

Hvis 'logotøj' opfattes som en 'uniform' kun til arbejdsbrug kan det
fratrækkes - ellers er det bare brugstøj, som firmaet evt. kan trække over
reklamekontoen.

Viggo

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-03-04 15:02

Karl Viggo wrote:

> Nu er det jo ikke sikkert skattevæsenet læser usenet!
> Fordi nogen her er blevet enige er det da ikke sikkert at sandheden er
> fundet.

Nu stod der jo heller ikke, at det blev _besluttet_ i dk.erhverv. Så
vidt jeg husker, var der både jurister og revisorer med i debatten på
dk.erhverv, så det var ikke et dårligt sted at henvise til, hvis man vil
have et mere nuanceret svar end det (meget) korte resumé, "No1" kom med.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : NVM

Dato : 14-03-04 15:38

Hvorfor ikke læse skattevæsenets holdning til spørgsmålet i
Ligningsvejledningen...

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=104077&ov_id=200422&i=449&top=103450&action=vis#104077