Se hvilke filer der bliver åbnet via samba
Fra : Morten Graae

Dato : 11-03-04 11:41

Hejsa jeg kører med RH 8.0
samba-2.2.7-5.8.0

Jeg har ca. 150 brugere som dagligt kobler op til serveren.
Jeg har nogle fælles drev - og i den forbindelse kunne jeg godt tænke
mig at se hvilke filer de forskellige brugere har åbnet. Altså en
slags historik over hver enkelt fil.

Kan det lade sig gøre - hvad skal jeg kigge på. Kan man sætte samba
til at logge på filerne.

mvh.

Morten Graae

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-03-04 11:48

Morten Graae wrote:
> [...]
> slags historik over hver enkelt fil.
>
> Kan det lade sig gøre - hvad skal jeg kigge på. Kan man sætte samba

smbstatus så vidt jeg husker. Programmet er en del af Sambasuiten.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Morten Davidsen

Dato : 11-03-04 13:19

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> smbstatus så vidt jeg husker. Programmet er en del af Sambasuiten.
Eller evt. bruge SWAT ....

/MD

Fra : Morten Graae

Dato : 11-03-04 20:21

On Thu, 11 Mar 2004 13:19:02 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
>Eller evt. bruge SWAT ....
>
>/MD

hvad kan swat i forhold til smbstatus

De oplysninger smbstatus giver - ser ud til kun af være den
øjeblikkelige forbindelses til en fil/bibliotek - hvad skal man gøre
for at samle oplysningerne op. evt i mysql - eller findes der nogle 3.
parts programmer der kan det jeg ønsker.

eks.

fil1 - tidspunkt-bruger1, tidspunkt-bruger2, tidspunkt-bruger4,
tidspunkt bruger 1
fil2 osv. osv.
fil3
fil4
bibliotek tidspunkt-bruger5, tidspunkt-bruger1

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 12-03-04 00:06

Hvis Samba er sat op til det, så kan der fx. oprettes en logfil i klar tekst
for hver maskine, som er tilsluttet.
På min Red Hat i /var/log/samba.
Med smb.conf log level 2 står der bl.a. hvilke filer, som åbnes og lukkes.
Der skal så godt nok skrives noget kode for at fiske oplysningerne ud af
tekstfilerne.

Mvh
Lars P. Magnussen