Nybegynder i C++ programmering...
Fra : SJN

Dato : 10-03-04 22:18

Hej NG....

Lige 2 hurtige spørgsmål fra en der ikke har programmeret i C++ før, men er
meget nysgerrig
efter at lære det.....

- Hvor kan man få fat i C++ programmet henne. Findes der en eller anden form
for gratis
demo version man evt. kan prøve nogle dage, og herefter købe det......?

- Kan C++ bruges til at programmere kode til PIC-controllere. Jeg kan se et
tidligere spørgsmål
her i gruppen går på netop programmering af PIC-controllere. Men jeg har
fået at vide af en
"lærd" person jeg kender, at det skal være noget der hedder ANSI-C (tror
jeg nok han sagde), og
altså ikke det normale C++.
Er dette korrekt....?

Håber i har tid, lyst og lejlighed til at give en nybegynder et "spark" i
den rigtige retning...
Hilsen SJN.

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-03-04 22:40

SJN wrote:
> [...]
> for gratis
> demo version man evt. kan prøve nogle dage, og herefter købe det......?

En samling af links til gratis C og C++ kompilere til windows:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/links.html

> [...]
> fået at vide af en
> "lærd" person jeg kender, at det skal være noget der hedder ANSI-C (tror

Der findes C og C++, der er to forskellige sprog med flere
lighedspunkter.
Man bruger normalt C på små micro-kontrolere som PIC, jeg
ved ikke om der findes en C++ kompiler til PIC.

/b

Fra : SJN

Dato : 10-03-04 23:01

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lighedspunkter.
> Man bruger normalt C på små micro-kontrolere som PIC, jeg
> ved ikke om der findes en C++ kompiler til PIC.

Hej Bertel, tak for dit hurtige svar....

Er der forskel på compilere..?
Er compilere beregnet til bestemte formål. Jeg troede
(her er det tilladt at grine, men jeg er helt ny), at
compileren bare oversatte det man havde skrevet
som højniveau sprog i editoren, til nuller og ettere
som IC'er og PIC'er kan forstå.....?

Hilsen SJN.....

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-03-04 00:16

> [...]
> compileren bare oversatte det man havde skrevet
> som højniveau sprog i editoren, til nuller og ettere

Ja, der er forskel på kompilere. Det program kompileren
laver til et system på en processor er ikke det samme som
det program der skal køre på en anden processor med et
andet system. Hver processor har sine instruktioner og forskellige
systemer har forskellige måder at håndtere f.ex. tastatur og filer.

Nogle kompilere, f.ex. gcc, kan godt lave programmer til flere
forskellige systemer, men svjv. ikke til PIC.

For at kunne lave et program til en PIC kræver det en kompiler til
PIC, der findes svjv. flere der er gratis.

/b

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-03-04 01:19

http://www.picant.com/c2cpp/cpp.html

--
PeKaJe

Youth of today! Join me in a mass rally for traditional mental
attitudes!