Inventor 7
Fra : Edwin Elowsson

Dato : 10-03-04 20:56

Jeg har tegnet et skrivebord i inventor 7.

1. Tegnet toppladen i en assambly, som Create Component.

2. Tegnet en plade som ben i samme assambly og med Create Component, og med
Project Geometry.

3. Nu skal jeg have et ø8 dyvl hul i bege plader over for hinanden

Hvordan ???

Jeg har prøvet lidt af hvert uden held. hvis jeg opretter en sketch vises
hullet kun i benpladen i assamblyen men ikke i part tegningen.

Edwin

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-03-04 16:13

"Edwin Elowsson" skrev
> [...]
>
> Jeg har prøvet lidt af hvert uden held. hvis jeg opretter en sketch vises
> hullet kun i benpladen i assamblyen men ikke i part tegningen.

Når du arbejder i din iam (assambly), så kan du arbejde på 2 måder.
Du kan tilføje nogle huller / udskæringer m.m. på de samlede emner (eks. man
kan bore et hul efter 2 plader er svejset sammen).
Den slags arbejde eksisterer kun i iam filen, og kommer ikke på emnernes
filer.
Du kan også vælge at editere et emne i din iam, højre-klik på emnet og vælg
edit.
Når du har valg edit, så bliver de andre emner slørede.
Nu kan du lave en sketch på en flade, hvis du skal bruge noget geometri fra
de andre emner, så bruger du bare "project geometry".

--
Brian

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 11-03-04 18:23