operatørkode
Fra : gjfjckhgdkh

Dato : 10-03-04 19:31

Hej gruppe
2 spms:

1.
Vi har en Alcatel 300 og en operatørkode fra TDC. Hvordan kommer vi videre
derfra - altså finder frem til den menu hvor koden tastes ind?

2.
Er nødvendigt at låse en telefon op når der skiftes fra TDC til Telmore -
som vist bruger TDC's net?!

Mvh. og på forhånd tak

Per J.

Fra : Calle.

Dato : 10-03-04 21:59

gjfjckhgdkh wrote:
> [...]
>
> 2.
> Er nødvendigt at låse en telefon op når der skiftes fra TDC til

du skal ikke ind i nogen menu, men taste den ind når telefonen tændes uden
simkort. bogstaverne og + får du ved at bruge * tasten X antal gange

--
Calle.

Fra : gjfjckhgdkh

Dato : 11-03-04 18:30

Calle skrev:

> Calle.
>
> du skal ikke ind i nogen menu, men taste den ind når telefonen >tændes
uden
> simkort. bogstaverne og + får du ved at bruge * tasten X antal >gange

Hmm... jow, men koden er et 10-cifret tal og det er ikke en Nokia. Følgende
er forklaringen fra TDC:
======
Sæt det ny simkort i og tænd
menu
7
3
ok
operatørkode
=====
Det hjælper os stort - hvilken menu er der fx tale om?

Mvh.

Fra : Calle.

Dato : 11-03-04 19:39

gjfjckhgdkh wrote:

> [...]
> operatørkode
> =====
> Det hjælper os stort - hvilken menu er der fx tale om?

der må være en menu knap på telefonen. Tryk på den tryk så de 2 tal, de
sende dig sikkert automatisk til det sted du skal indtaste koden!

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 11-03-04 19:49

Calle. wrote:

> der må være en menu knap på telefonen. Tryk på den tryk så de 2 tal,
> de sende dig sikkert automatisk til det sted du skal indtaste koden!

ifølge manualen er den den store knap i miten der hedder menu.
hvis ikke tallene virker vil jeg tro det er tjenester sikkerhed
netværkskode

--
Calle.

Fra : gjfjckhgdkh

Dato : 12-03-04 18:33

> ifølge manualen er den den store knap i miten der hedder menu.
> hvis ikke tallene virker vil jeg tro det er tjenester sikkerhed
> [...]

Ja, det har vi osse prøvet - sært nok siger den at tjenesten ikke er
tilgængelig. Så måske er den slet ikke låst, trods TDC. Vi skifter til
Telmore og de kører på TDCs net (- og er vel TDC), så mobilen er nok
ligeglad...?!

Tak for hjælpen.

Per J