Dårlig router
Fra : sharky

Dato : 10-03-04 12:28

Hej,

Jeg har en netgear 614 router. Den har 2 problemer. For det første kan den
ikke finde ud af at loope back, sådan at hvis jeg indtaster mit domæne navn
i en browser så fejler den. Jeg skal altså bruge den interne ip for at se
min hjemmeside.

Andet problem er hvis der er mange connections, så går den helt ned og jeg
skal tage strømmen lidt, så virker den igen.

Men hvilken router kan klare disse 2 problemer ?

På forhånd tak.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-03-04 12:59

sharky skrev i sit indlæg på usenet:
> Andet problem er hvis der er mange connections, så går den helt ned
> og jeg skal tage strømmen lidt, så virker den igen.

Jeg havde samme router - og oplevede også dette,

Jeg prøvede så D-Link DI-704P - den kunne heller lide for mange
connections - den smed dog brugerne af i stedet for at stoppe......

Lige nu prøver jeg så en Unex router - og den ser ud til at køre problemfrit
(har gjort det et par dage nu).....

Dit andet problem har jeg ikke oplevet.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : sharky

Dato : 10-03-04 13:27

> Dit andet problem har jeg ikke oplevet.

ok men har du eget domæne som du selv hoster på din pc ?

det har jeg så jeg kan ikke tilgå mit eget domæne internt i routeren, men
sagtens fra en anden pc udenfor routeren.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-03-04 14:18

sharky skrev i sit indlæg på usenet:
> ok men har du eget domæne som du selv hoster på din pc ?

Nej - jeg hoster det ikke selv - så jeg kan ikke hjælpe med det problem.

Jan

Fra : SonnyBoy

Dato : 10-03-04 13:53

On Wed, 10 Mar 2004 12:28:08 +0100, "sharky" <x_sharky@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>i en browser så fejler den. Jeg skal altså bruge den interne ip for at se

Hmm. Det ku' jo dreje sig om et DNS problem. Hva' sker der hvis du
prøver din WAN ip-adresse ??

>Andet problem er hvis der er mange connections, så går den helt ned og jeg
>skal tage strømmen lidt, så virker den igen.

Hvor mange connections taler vi om ??

Har du prøvet at opdatere firmwaren ??

<mlr>

Fra : sharky

Dato : 10-03-04 15:56

> Hmm. Det ku' jo dreje sig om et DNS problem. Hva' sker der hvis du
> prøver din WAN ip-adresse ??

Med min eksterne faste ip adresse kan jeg heller ikke, men jeg kan med
192.168.0.2

Er det et opsætningsproblem i min router eller på xp, eller kan det ikke
lade sig gøre med denne router ?

Fra : sharky

Dato : 11-03-04 14:56

> Har du prøvet at opdatere firmwaren ??

Jeg har opdateret firmwaren og det ser ud til at virke indtil videre, men
den plejede at gå ned næsten dagligt, så indtil videre har den kørt uden
problemer.

Fra : Anders Hansen

Dato : 10-03-04 15:14

> [...]
navn
> i en browser så fejler den. Jeg skal altså bruge den interne ip for at se

Det "problem" kan omgås ved at skrive:

www.ditdomæne.dk 10.0.0.2 (eller hvad din INTERNE IP er)

i din hosts-fil

den ligger i

c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

åbn den i notepad

Mvh

Anders Hansen

Fra : sharky

Dato : 10-03-04 16:02

> Det "problem" kan omgås ved at skrive:

> [...]

Mange tak.

Det sidste problem lever jeg nok med i stedet for at betale for en ny
router. Det er jo bare at tage strømmen 30 sek.

Fra : Mads Kristensen

Dato : 10-03-04 17:11

> [...]
>i en browser så fejler den. Jeg skal altså bruge den interne ip for at se

ADSL-udbydere har en kedelig vane med som standard at lukke muligheden for
loopback i deres routere.

> Andet problem er hvis der er mange connections, så går den helt ned og jeg
> skal tage strømmen lidt, så virker den igen.

Det lyder så bekendt, at jeg næsten er ved at græde af medlidenhed.
Jeg er den "lykkelige" indehaver af en Zyxel Prestige 650R, hvor jeg bøvler
med nøjagtig samme problem. Ca. en gang i ugen valgte den at gå ned -
givetvis også pga. af for mange connections - ligesom dig hoster jeg også et
par hjemmesider på min forbindelse.
Den eneste måde at løse det på er at genstarte routeren.

Jeg har konfronteret Cybercity (min udbyder) med problemet, men de er af den
klippefaste overbevisning, at det er linien imellem mig og centralen, der er
problemer med. En tese som TDC har afvist.
Dernæst har CC haft den godhed at skifte min router til en anden af samme
fabrikat, hvilket heller ikke har løst problemet.
Efter at have opdateret med nyeste firmware er problemet dog minimeret
kraftigt. (2 x genstart på 3 mdr.).

Hvis nogen har en løsning er jeg derfor også meget interesseret i at høre om
det.

Med venlig hilsen
Mads Kristensen
---