Låst telefon?
Fra : Peter G C

Dato : 10-03-04 09:09

Hej

Jeg har en SE-telefon som er låst til Sonofon. Kan jeg skifte til CBB uden
at få telefonen låst op?

På forhånd tak.

Mvh

Peter

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-03-04 09:31

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en SE-telefon som er låst til Sonofon. Kan jeg skifte til CBB uden
> at få telefonen låst op?

Det kommer an på om telefonen er låst til operatøren eller til nettet - i
"gamle dage" (læs: indtil for et års tid siden) låste man otest telefonen
til en udbyders net, men man er nu gået over til at låse direkte på
operatøren.
Hvis din telefon er låst til sonofons net, kan du uden videre bruge den med
CBB - ellers ikke.
Vi købte selv i familien 2 Nokia 3510i telefoner for et års tid siden med
ca. en måneds mellemrum hos TDC - den ene kunne bruges direkte hos Telmore,
den anden kunne ikke. Efterfølgende fandt jeg ud af at TDC skiftede
låsningsprincip netop imellem de 2 købstidspunkter...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 10-03-04 09:58

[klip]

> [...]
> "gamle dage" (læs: indtil for et års tid siden) låste man otest telefonen
> til en udbyders net, men man er nu gået over til at låse direkte på

OK - tak. Min telefon er købt i december 2003. Så den er nok låst til
operatøren....

/Peter

Fra : Anders

Dato : 18-05-04 10:11

Nu ved jeg ikke hvilken dag i dec 2003, du har købt telefonerne.
Men efter 6 måneder kan du få koderne udleveret gratis - så det må være lige
op over.

/ Anders

Fra : Poul

Dato : 16-03-04 11:33

> Jeg har en SE-telefon som er låst til Sonofon. Kan jeg skifte til CBB uden
> [...]

CBB kører på Sonofon´s net - så det skulle ikke kunne give
problemer................