Hjælp til køb af bundkort
Fra : Secret

Dato : 09-03-04 22:26

Hej...

Jeg overvejer at købe et Asus P4P8X. Jeg vil så putte en P4 2,4 (533mhz) og
clocke den til 800mhz.

Er der nogen der mener det er en vildt dum idé? Hvis ja, så vil jeg meget
gerne have jeres mening.

Hvad for noget ram skal man have til sådan et projekt?

Mvh

lars

Fra : KH

Dato : 10-03-04 10:47

"Secret" <secret@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg overvejer at købe et Asus P4P8X. Jeg vil så putte en P4 2,4 (533mhz)
og
> clocke den til 800mhz.

Det ville, set med mine øjne, være at gå over åen efter vand.
Brug da en 100,- kr. mere og få storebroderen, P4P800 Gold, som har 800 Mhz
FSB og mange andre lækre detaljer.
- Hvis det da absolut skal være ASUS.

> Er der nogen der mener det er en vildt dum idé? Hvis ja, så vil jeg meget
> gerne have jeres mening.

Jeg overvejede selv at købe 533-kort, men blev opfordret til at købe
800-kort istedet, da det giver det sidste for meget lidt extra kr. og ører.

> Hvad for noget ram skal man have til sådan et projekt?

Hvis du vælger 533, så er det Kingston PC2700, og i tilfælde af 800, så er
det Kingston PC3200.
Der er helt sikkert andre meninger om dette, og sådan er det bare.

Mvh. KH. - Og held og lykke med projektet!
--
"Rigtige mænd overclocker aldrig, de har råd til en hurtigere CPU"