Skal finde IP adresse
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 09-03-04 19:49

Hej

Jeg skal finde en statisk IP adresse på mit netværk, men jeg gider ikke
pinge over 250 adresser.

Findes der ikke en nemmere måde??

Jeg har en XP pro arbejdsplasd, hvis det gør en forskel.

PTT

Dennis

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 19:56

Dennis Nielsen wrote:
> [...]
> pinge over 250 adresser.
>
> Findes der ikke en nemmere måde??
>
> Jeg har en XP pro arbejdsplasd, hvis det gør en forskel.

Spørg din netadm.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 20:03

Dennis Nielsen wrote:
> [...]
> pinge over 250 adresser.
>
> Findes der ikke en nemmere måde??
>
> Jeg har en XP pro arbejdsplasd, hvis det gør en forskel.

Nu du så skriver til mig ***PRIVAT*** at du selv er netadm, hvad består
problemet så i?
Er det så ikke blot at tage en af de adresser du ikke har tildelt til
andre maskiner på dit netværk?

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 09-03-04 20:12

> Nu du så skriver til mig ***PRIVAT*** at du selv er netadm, hvad består
> problemet så i?

UNDSKYLD hvis jeg har svaret privat, det var ikke hensigten.

> Er det så ikke blot at tage en af de adresser du ikke har tildelt til
> andre maskiner på dit netværk?

Det er en længere historie, men jeg skulle gerne have fat på den maskine jeg
ikke kender adressen på.

MVH

Dennis

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 20:21

Dennis Nielsen wrote:

> UNDSKYLD hvis jeg har svaret privat, det var ikke hensigten.

Tak; bare det ikke sker en anden gang

> Det er en længere historie, men jeg skulle gerne have fat på den maskine jeg
> ikke kender adressen på.

Det er ikke så let at hjælpe dig i og med at du ikke giver megen
information.

Kan du give lidt mere info?

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 09-03-04 20:31

> Det er ikke så let at hjælpe dig i og med at du ikke giver megen
> information.
>
> Kan du give lidt mere info?

Du får den lange version...

Jeg har en udvekslingsstudent boende, og jeg vil begrænse den båndbredde hun
har til rådighed, men jeg vil ikke være bekendt at spørge om hendes adresse.

Når hun ser web-TV fra hendes hjemland beslaglægger hun totalt min 1 Mbit
forbindelse, så jeg dårligt kan surfe.

Hun får ingen adresse fra min DHCP server, og min gateway styrer trafikken
ud fra IP adresser.

Håber du nu kan se mit problem.

MVH

Dennis

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 21:01

Dennis Nielsen wrote:

> Du får den lange version...
>
> Jeg har en udvekslingsstudent boende, og jeg vil begrænse den båndbredde hun
> har til rådighed, men jeg vil ikke være bekendt at spørge om hendes adresse.

Hvorfor dog ikke dét? Jeg synes det er helt fair i og med hun tager del
i en fælles resource.
Hun burde kunne forstå at der gælder visse husregler (lidt afhængig af
hvor urimelig du har tænkt dig at være .

> Når hun ser web-TV fra hendes hjemland beslaglægger hun totalt min 1 Mbit
> forbindelse, så jeg dårligt kan surfe.

Du må jo gøre op med dig selv hvad betingelserne for anvendelsen af din
Internetforbindelse skal være. Det kan jeg ikke hjælpe dig med... det er
noget med at have nødderne hvor de bør være

> Hun får ingen adresse fra min DHCP server, og min gateway styrer trafikken
> ud fra IP adresser.

Så hun har altså selv gaflet en IP efter egen indskydelse?
Er dét i orden?

Din gateway må da kunne fortælle dig hvilke IPer der er trafik til og fra?

> Håber du nu kan se mit problem.

Tjoh... men du ser det nok som et større problem end jeg ville gøre i
din situation

Hvis du fortsætter med strudsetaktikken, men alligevel vil snuse lidt
omkring er Ethereal et fint tool:

<http://www.ethereal.com/>

/Personligt/ ville jeg lukke for trafik i min gateway til og fra hosts,
der ikke skal kunne modtage/sende trafik.
Dernæst vil jeg enten tage fat i hende og tage en snak med hende eller,
på bedste BOFH-manér vente til hun selv kommer

Kommunikation!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-04 21:10

"Dennis Nielsen" <spangsberg@fjern.hotmail.com> wrote:

> [...]
>forbindelse, så jeg dårligt kan surfe.
>
>Hun får ingen adresse fra min DHCP server, og min gateway styrer trafikken

GFI LANguard Network Security Scanner er et udmærket program som kan løse dit problem med at lokalisere den famøse maskine.
30-dages trial version kan hentes her:

http://www.gfi.com/lannetscan/networkscanner_freeware.htm

<mlr>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 21:11

Dennis Nielsen wrote:

> Du får den lange version...
>
> Jeg har en udvekslingsstudent boende, og jeg vil begrænse den båndbredde hun
> har til rådighed, men jeg vil ikke være bekendt at spørge om hendes adresse.

Hvis du er ude på at score hende må vi jo håbe at hun kan lide en fyr,
der gemmer sig ))))

<KLIP>

Fra : Michael U. Hove

Dato : 09-03-04 20:10

Dennis Nielsen wrote:
> [...]
> pinge over 250 adresser.
>
> Findes der ikke en nemmere måde??
>
> Jeg har en XP pro arbejdsplasd, hvis det gør en forskel.

Øhh...en pingsweeper/portscanner kunne måske hjælpe?!

http://www.foundstone.com/resources/freetools.htm

/mvh
michael

Fra : Mads Kristensen

Dato : 09-03-04 21:33

> Jeg skal finde en statisk IP adresse på mit netværk, men jeg gider ikke
> pinge over 250 adresser.
>
> Findes der ikke en nemmere måde??

Hvis jeg er i tvivl om hvilke IP-adresser, der pt. er i brug på mit netværk
bruger jeg programmet TCPNetView, der kan hentes på:
http://www.eserv.ru/gorlach/netview/download-e.html

Så er der da i hvert fald lidt at gå efter.

Med venlig hilsen
Mads Kristensen
---
Tøm dit barskab på http://drinksdatabasen.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 09-03-04 22:49

Dennis Nielsen wrote:
> Hej
>
> Jeg skal finde en statisk IP adresse på mit netværk, men jeg gider ikke
> pinge over 250 adresser.
>
> Findes der ikke en nemmere måde??

Prøv at pinge broadcast-adressen og se om ikke den svarer.

Peter

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-03-04 00:07

Peter Mogensen wrote:

> Prøv at pinge broadcast-adressen og se om ikke den svarer.

Det er nogle år siden at Windows' IP-stack svarede på broadcastping IIRC.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-03-04 00:24

Steen Suder, privat wrote:

> Det er nogle år siden at Windows' IP-stack svarede på broadcastping IIRC.

oki ... Har ikke haft sådan en i huset i meget lang tid, så det er gået
hen over hovedet på mig. De fleste af mine egne maskiner svarer som
standard.

Peter

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-03-04 00:31

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Det er nogle år siden at Windows' IP-stack svarede på broadcastping IIRC.

Hvornår har den gjort det? Jeg mener ikke at Win98SE gør.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.