ANG.VNC
Fra : Dennis & Berit

Dato : 09-03-04 17:14

Hej ng

Er der en der ved hvad forskellen på realvnc og tightvnc er jeg bruger
realvnc og er godt tilfreds men har ikke prøvet den anden

Dennis

Fra : Michael U. Hove

Dato : 09-03-04 19:29

Dennis & Berit wrote:
> Hej ng
>
> Er der en der ved hvad forskellen på realvnc og tightvnc er jeg bruger
> realvnc og er godt tilfreds men har ikke prøvet den anden
>
> Dennis

Bruger selv TightVNC på UNIX + Windows, der er flere
konfigurationsmuligheder i Tight* og den "føles" hurtigere (forbedrede
komprimeringsalgoritmer?!) end Real*.

Tight* er selvfølgelig bygget på den åbne Real*-kode, men udviklingen
ligger hos nogle skøre russere istedet for hos folkene fra AT&T Labs.
Cambridge.

Hvis du er til sådan noget, kan du jo også bare hente sourcen til dem
begge og gå igang med at læse

Iøvrigt er der den spændende historie bag AT&T Labs i Cambridge som
udviklede VNC at læse her:
http://www.xorl.org/lab/

/mvh
michael

Fra : Michael U. Hove

Dato : 09-03-04 19:36

Michael U. Hove wrote:

> [...]

[ snip]

> Iøvrigt er der den spændende historie bag AT&T Labs i Cambridge som
> udviklede VNC at læse her:
> http://www.xorl.org/lab/

....Og mere her, prøv især at tjekke deres projektside ud, cool stuff!

http://www.uk.research.att.com/

/mvh
michael

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-03-04 21:19

Dennis & Berit wrote:
> Hej ng
>
> Er der en der ved hvad forskellen på realvnc og tightvnc er jeg bruger
> realvnc og er godt tilfreds men har ikke prøvet den anden
>
> Dennis

Som jeg forstår det, så laver tight en komprimering at dataene før de
bliver sendt afsted, mens real sender de "rå" data videre.

De komprimerede data er jo hurtigere at flytte over en langsom linie end
ukomprimerede data.

Tight har så den sideeffekt at selvom dataene ikke er krypteret, gør
komprimeringen dem sværere at aflytte.

Morten Christensen
(ultra-bruger)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-03-04 13:24

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> wrote in message

> De komprimerede data er jo hurtigere at flytte over en langsom linie end
> ukomprimerede data.

Jeg har også brugt tight et par gange.. og det kører rigtig godt.. Men synes
altid den gengiver nogle mærkelige farver... når det har kørt lidt en
vindue, er den pludselig lilla istedet for grå