Wireless router med indbygget Gbit
Fra : Anders Hansen

Dato : 09-03-04 10:56

Findes der en Wireless router (802.11g) med Gbit-porte i ?

Mvh

Anders Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 11:40

Anders Hansen wrote:
> Findes der en Wireless router (802.11g) med Gbit-porte i?

Når 802.11g er max. 54 Mbit/s, så er 100 Mbit/s-porte vel rigeligt?

Fra : Nic

Dato : 09-03-04 12:21

> Når 802.11g er max. 54 Mbit/s, så er 100 Mbit/s-porte vel rigeligt?

Kunne være han havde et motiv til sit spørgsmål? Hvad med at svare ham
i stedet?

Fra : Anders Hansen

Dato : 09-03-04 12:58

> Når 802.11g er max. 54 Mbit/s, så er 100 Mbit/s-porte vel rigeligt?

Ikke hvis man har flere stationære PC'ere med gbit og en laptop med 802.11g.
Det kunne være rart med en alt-i-en løsning.

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-03-04 13:31

"Anders Hansen" <mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> wrote in message

> Ikke hvis man har flere stationære PC'ere med gbit og en laptop med
802.11g.
> Det kunne være rart med en alt-i-en løsning.

Hvis dit setup er som dette:

Internet

Wireless Router
| |
PC Wireless

...kan du jo bare indskyde en gigabitswitch mellem router og PC'er. De vil så
få Gb mellem hinanden, men må "nøjes" med 100 Mb til internettet (hurtigere
er linien nok ikke) og (strengt taget eller) 100 Mb til wireless (der jo max
kører 54 Mb alligevel).

Om man kan få routere med indbygget Gb-switch (som jeg går ud fra du mener)
ved jeg ikke. Om man kan få routere der kan _route_ Gb ved jeg at det kan
man godt. Men det er helt sikkert uden for hvad du er villig til at ofre på
dette projekt

Keller

Fra : Anders Hansen

Dato : 09-03-04 14:46

> [...]
> man godt. Men det er helt sikkert uden for hvad du er villig til at ofre

Hehe ja det er jeg klar over. Kunne være en af jer kendte et bestemt produkt
der kunne det jeg beskrev :P

Men ok en Gbit soho switch koster heller ikke mere end en plov idag ..

Mvh

Anders Hansen