logge trafikken på et netkort
Fra : Leonard

Dato : 08-03-04 21:17

Jeg har en Fedora stående som router, firewall, server osv.
Jeg vil gerne have et billede af trafikken på det netkort der går ud
af huset.
Programmet er der sikkert allerede, jeg ved bare ikke hvad det kan
hedde?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Michael Eriksen

Dato : 08-03-04 21:58

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote in

> [...]
> af huset.
> Programmet er der sikkert allerede, jeg ved bare ikke hvad det kan

iptraf? Ellers måske ntop.

Michael

Fra : Esben Laursen

Dato : 09-03-04 11:22

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> af huset.
> Programmet er der sikkert allerede, jeg ved bare ikke hvad det kan

mrtg?

<snip>
What is the Multi Router Traffic Grapher?

The Multi Router Traffic Grapher (MRTG) is a tool to monitor the traffic
load on network-links. MRTG generates HTML pages containing graphical images
which provide a LIVE visual representation of this traffic. Check
http://www.ee.ethz.ch/stats/mrtg/ for an example. MRTG is based on Perl and
C and works under UNIX and Windows NT. MRTG is being successfully used on
many sites around the net.
</snip>

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

--
Esben

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 10-03-04 19:57

> [...]

> af huset.
> Programmet er der sikkert allerede, jeg ved bare ikke hvad det kan

iftop er en slags top for netværkstrafik, viser hvilke forbindelser, der
bruger mest båndbredde samt samlede tal.