Hvor længe bruger man klapvogn ?
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-03-04 19:49

Hvor lang tid skal man ca. regne med at børn bruger klapvogn - jeg
tænker her på, hvor langt liggemål man skal gå efter.

Henriette Døssing

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 09-03-04 07:55

Fischer & Døssing wrote:
> Hvor lang tid skal man ca. regne med at børn bruger klapvogn - jeg
> tænker her på, hvor langt liggemål man skal gå efter.

Det er nok meget forskelligt. Det afhænger af, hvor meget barnet selv kan
lide at gå, og hvor meget du har brug at transportere ungen rundt -
specielt i et by-miljø.

Vores søn er 3,3 år. Forrige weekend var vi hos farmor, hvor vi glemte
klapvognen.... og vi opdagede det ikke, før hun ringede weekenden efter.

Jeg tror ikke han har _ligget_ i klapvognen siden sidste sommer, dvs. 2½ år
gammel.

Havde vi boet i København havde vi dog nok brugt den noget mere og sikkert
også længere.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
If you pray hard enough you can make water run uphill. How hard? Why

Fra : Lars Fischer

Dato : 09-03-04 12:07

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote

> Hvor lang tid skal man ca. regne med at børn bruger klapvogn - jeg
> tænker her på, hvor langt liggemål man skal gå efter.

Det er naturligvis forskel på børn, og forskel på, hvad man bruger
vognen til, men som hoveregel vil jeg sige, at børn bruger klapvogn
indtil de er tre år. Herefter kan barnet for det meste transportere
sig selv og behovet for at sove til middag regelmæssigt aftager.

/Lars

Fra : vadmand

Dato : 09-03-04 15:09

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtil de er tre år. Herefter kan barnet for det meste transportere
> sig selv og behovet for at sove til middag regelmæssigt aftager.

Vi har aldrig brugt klapvogn til vores to børn. På længere ture klarede vi
os med en rygpose. Eller en almindelig barnevogn.

Per V.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-03-04 19:08

Fischer & Døssing wrote:

> Hvor lang tid skal man ca. regne med at børn bruger klapvogn - jeg
> tænker her på, hvor langt liggemål man skal gå efter.

Vores datter er 2½ år og vi bruger stadig klapvogn. Det har dog aftaget
noget inden for de sidste par måneder. Det er en Brio model, som ikke
kan lægges helt ned, så liggemål har ikke været relevant for os.

Vi skiftede fra en paraplyklapvogn hun kunne ligge og sove i for 1½ år
siden og har kun savnet muligheden ved en enkelt lejlighed. Når vi har
været uden for hjemmet i længere tid har hun enten sovet indenfor i
seng eller vi har haft barnevogn med. Hendes søvnrytme var rimelig
stabil efter 1 års alderen, så vi vidste for det meste hvornår det var
relevant at vælge barnevogn i stedet for klapvogn.

Fordelen ved en lille model som Brioen er oplagt at den er nemmere i
bussen eller bag i bilen. Barnet er ikke pakket ind på samme måde som i
de større kampvognsmodeller, så det er muligt at få foden ind i hjulet
eller kravle op og stå i sædet. Afhængigt af temperament kan det ses
som et plus eller et minus.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/

Fra : Karina & Søren

Dato : 10-03-04 11:14

Hejsa

Lige et lille fif, jeg kan ikke lade være *SS*

Jeg har lige købt en quinny 4xl klapvogn på www.ebay.de altså fra
Tyskland. Jeg gav 1600kr. incl fragt og den samme vogn står i Babysam til
3299kr.

Jeg synes bare at det var så godt et køb at jeg måtte dele det med jer.
For der er da virkelig mange penge at spare :)

Karina

Fra : SHM

Dato : 10-03-04 13:35

Hej Henriette

Hvordan virker e-bay siden egentlig?
Hvad er dine erfaringer?

Bente

Fra : Karina & Søren

Dato : 10-03-04 13:53

Hejsa

Hvis slet ikke du kender den, så er det jo en auktion. Ikke alle sender
til Danmark, men man kan stille sælger et spørgsmål og ligeledes spørge hvad
fragten koster.

En smule tysk skal man nok kunne, men de fleste er gode til at kommunikere
på engelsk.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg mere skal fortælle dig, men du er velkommen
til at skrive til mig hvis du har spørgsmål, så kan jeg prøve at hjælpe

Karina karina.s@mail.dk