Spiller dette system sammen?
Fra : Kim L.T.

Dato : 25-04-01 17:05

Jeg søger et par kommentare til nedenstående system:

KABINET: AOPEN - HQ08-Blå, Full-tower, ATX, incl. 300W PSU
BUNDKORT: AOPEN - Socket A, AK73-1394(A), ATX
PROCESSOR: AMD - Athlon Thunderbird 1,33 GHz, 266 MHz Bus
PROCESSOR: AMD - ATHLON COOLER, 1,3 GHz AND UP
RAM: APACER - SDRAM, PC133, 256Mb
GRAFIKKORT: ASUS - AGP-V7100 GeForce2 MX 32MB SD Ram m/TV-Out
LYD: CREATIVE LABS - SB LIVE! Player 5.1 PCI, Bulk
LYD: LOGITECH - SOUNDMAN SR30

Jeg regner med at bestille ovenstående, som løsdele fra ITButikken (nogen
erfaringer???)

Jeg er fast besluttet for at det skal være en AMD Thunderbird, så diskussionen
om Intel eller AMD er bedst er ikke nødvendig!

Da det er første gang jeg skal samle et system fra bunden, tager jeg gerne imod
pointere! Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på (eg. montering af
køler?)

På forhånd tak!

/Kim T.

Fra : SilentHunter

Dato : 25-04-01 18:24

"Kim L.T." <klt@forum.dk> wrote in message
> [...]
imod
> pointere! Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på (eg. montering

Hejsa
Nu siger du ikke helt hvad din maskine skal bruges til,men som jeg ser
det,vil jeg nok købe et Geforce2 GTS istedet for det Geforce2 MX som du har
tænkt dig,for det er 100% sikkert,at det MX kort vil sænke din super
computer.

Fra : Frederik

Dato : 25-04-01 20:50

Hejsa..

Vedr. www.itbutikken.dk så kan jeg kun sige positive ting om dem. Indtil
videre har jeg købt skærm, scanner, cd-r'er, brænder mv. og har ALDRIG haft
nogen problemer. De er suveræne og nej, jeg er ikke ansat eller medejer :)

Jeg blev selv snydt af Jysk Computer så...

Held og lykke med den.

Frederik

Fra : Tivas Laursen

Dato : 25-04-01 23:04

Hej

jeg giver silent hunter ret. jeg ville også købe et bedre graffikort.
Ramdac'en på MX er simpelthen for langsomt, det kører faktisk som om det kun
havde 16 ram. jeg ved godt det ikke passer helt men nogenlunde.

Ellers ser den ud til at være fin.

Hilsen Tivas

Fra : Karsten Vinding

Dato : 26-04-01 07:39

Tivas Laursen wrote:

> jeg giver silent hunter ret. jeg ville også købe et bedre graffikort.
> Ramdac'en på MX er simpelthen for langsomt, det kører faktisk som om det kun

Bortset fra at Ramdac'en intet som helst har med MX kortets lavere
ydelse at gøre så er det korrekt at et MX kort vil virke som en grov
flaskehals i det system.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Sven

Dato : 26-04-01 00:59

Jeg må give de andre ret. Grafikkortet er meget underdimensioneret (jeg
bruger det samme til min K6-2 400@450 ;) I et 1,33 GHz system, kan selv et
GeForce2 Ultra blive til en flaskehals.

Er penge ikke noget problem, så køb et GF2 Ultra. Skulle dette være alle
dine sparepenge, så køb en langsommere cpu og et hurtigere grafikkort.

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Kim L.T. <klt@forum.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ae6f120.3173142@news.worldonline.dk...