Tikka T3 Lite Stainless
Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 08-03-04 17:31

Hvis i, som jeg har købt en sådan, eller tænker på det.
Så pas på, at skæftet ikke ligger an imod løbet. På det eksemplar jeg fik lå
skæftet fast op ad løbet ca. 3/4 ud fra låsen. Den er sendt tilbage
Men det mærkelige var at Normark (importøren) prøvede at bilde os ind at det
skulle den, og at det ikke betød noget, da det var et fiberskæfte.
Har man hørt magen til vrøvl ??
Tikka har som et af deres vigtigste reklame punkter, at løbet ligger helt
frit.
Bornholmeren.

Fra : Lykke

Dato : 09-03-04 07:48

Hej Bjarne, du er inde på noget helt rigtigt. Et af de allerstørste
problemer vi ser på skydebanen er netop skæfteklemning.
Det er ikke ved de første par skud, at problemerne er, men ved de
efterfølgende når løbet er varmt.
Man skal kunne køre et pergamentparpir eller pengeseddel helt frit ned til
låsestolen. ( Der er nogle ganske få modeller hvor løbet har en fortykkelse
før låsestolen og her er det ok at stoppe der.)
Problemet er heldig mindsket, efter at våbnene står i våbenskab og ikke
længere længer på vægen med stuetemperatur på den ene side og en kold væg på
den anden side.
Hvis pladsen i forvejen er snæver kan man sætte et par tændstikker i klemme
mellem løb og forskæfte, når våbnet overvintrer.

mvh
Poul