Startside i Explorer 6,0
Fra : Søren

Dato : 08-03-04 16:13

Hejsa.

Min startside ændrer sig efterhånden temmeligt tit. Hvorfor gør den det ???
Hvordan får man den til at lade være og blive som jeg har sat den til.

Mvh Søren

sht@paradis.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-03-04 16:18

On Mon, 8 Mar 2004 16:12:45 +0100, "Søren" <xxshtxx@paradis.dk> wrote:

>Min startside ændrer sig efterhånden temmeligt tit. Hvorfor gør den det ???

Hvad ændrer den sig for eksempel til?

Normalt ændrer den sig, fordi man har installeret forskellige
programmer (måske nogle reklame-programmer, der følger med, når man
installerer forskellige shareware-programmer og lignende)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: også (og ikke osse)

Fra : Leony

Dato : 09-03-04 16:50

In news:404c8d6f$0$27452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Søren <xxshtxx@paradis.dk> typed:

> Min startside ændrer sig efterhånden temmeligt tit. Hvorfor gør den
> det ??? Hvordan får man den til at lade være og blive som jeg har sat
> den til.

Måske kan Thunder's indlæg "Uønsket IE Startside - løsning (XP, IE 6.0)"
fra i går hjæpe dig.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : jfm

Dato : 25-03-04 00:20

> Min startside ændrer sig efterhånden temmeligt tit. Hvorfor gør den det
???
> Hvordan får man den til at lade være og blive som jeg har sat den til.

Kender godt problemet.
Jeg løste det v.h.a. Ad-aware

Fra : Heidi Jensen

Dato : 30-03-04 18:47

Hej

Jeg har skrevet ind til gruppen med det samme problem nogle gange, da min pc
selv ændrer startside til mysearchnow.com, det er skide irritende, og jeg
kan ikke få den til at holde op. Nu har vi både adaware og spybot kørende,
og vi prøvede også et andet program vi blev foreslået herind, men lige fedt
hjælper det altså... Spybot'en finder fejl (10-20) hver eneste gang (2 gange
dagligt)... Min samlever og en anden god computer mand har prøvet at løse
det, men vi kan ikke! Så så jeg lige jeres indlæg om at låse startsiden, men
jeg kan ikke helt forstå hvordan det skal gøres... (har læst indlæget fra
Thunder). Nu er jeg ikke selv den store pc-haj, så jeg håber I kan skære det
ud i pap for mig- nøjagtig hvor jeg skal gå hen...

Hilsen Heidi

Fra : Heidi Jensen

Dato : 30-03-04 18:52

Hej

Jeg har stadig problemer med min startside, og har prøvet alt hvad I har
foreslået herinde, men det hjælper lige fedt. En anden ting er også at vores
net, når det bliver åbnet, skriver at der er fejl- så vi starter det op 2
gange før vi kan komme rundt! Vi kører spybot 2 gange dagligt (finder mellem
10 og 20 fejl hver gang) og adaware.... Intet hjælper... Før computeren
blev formateret fungerede nettet upåklageligt, men det er synd at sige, at
det gør det nu! Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig (igen), da det er ret
frustrende.....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-03-04 20:56

Heidi Jensen skrev:

> Jeg har stadig problemer med min startside, og har prøvet alt
> hvad I har foreslået herinde, men det hjælper lige fedt.

[snip]

> Før computeren blev formateret fungerede nettet upåklageligt,

Har du opdateret windows med servicepacks mv. efter formateringen?

Hvis ikke, så kig fluks forbi www.windowsupdate.com og lad den
tjekke om computeren mangler opdateringer.

Ellers er der de råd du åbenbart allerede har prøvet -
antispywareprogrammer (tjek evt. hvilke der er gode på
www.spywarefri.dk) og et opdateret antivirusprogram.

Hvis alt andet glipper, kan du jo også prøve en anden browser. Der
findes flere glimrende alternativer til Internet Explorer.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Heidi Jensen

Dato : 31-03-04 15:25

Så den fandt en opdatering, men det hjalp nu altså ikke...
Vi har tjekket antisyware osv. Intet at komme efter der heller.

Men så er der det med browseren, hvordan ændrer jeg den? (som sagt før, skal
jeg have skåret det ud i pap)...

Hilsen Heidi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 15:38

Heidi Jensen skrev:

> Men så er der det med browseren, hvordan ændrer jeg den? (som
> sagt før, skal jeg have skåret det ud i pap)...

Besøg fx <http://www.mozilla.org/products/firefox/> og klik på
"installer".

Hvis du foretrækker en dansk browser, kan du få Mozilla på dansk:
<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/l10n/lang/moz1.6/mozilla-win32-1.6-daDK-installer.exe>

Du kan også hente Opera på dansk:

<http://www.opera.com/download/index.dml?step=3&opsys=Windows&lng=da&platform=Windows>

NB - igen: Læs venligst min signatur. Det er svært at se
sammenhængen i tråden når du svarer ovenover det du citerer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Heidi Jensen

Dato : 31-03-04 20:28

> [...]
>

> NB - igen: Læs venligst min signatur. Det er svært at se
> sammenhængen i tråden når du svarer ovenover det du citerer.

Hej...

Er det bedre????

Så nu har jeg indstaleret Morzilla, og det ser ud til at virke bedre.... nu
skal jeg bare lige vænne mig til det... Håber det går!

Tak for hjælpen (det har været en KÆMPE hjælp)

Hilsen Heidi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 22:10

Heidi Jensen skrev:

> Er det bedre????

Ja - en del. Nu svarer du neden under det du citerer - på den måde
kommer spørgsmål og svar i den rigtige rækkefølge. Hvis det skal
blive helt godt, skal du også klippe i citaterne, så du kun citerer
tekst du direkte kommenterer. Det kunne i dette tilfælde fx bare
være de to linjer jeg har ladet stå øverst i dette indlæg.

> Så nu har jeg indstaleret Morzilla,

- egentlig et meget sødt kælenavn, "Mor Zilla", men browseren
hedder nu Mozilla

> og det ser ud til at virke bedre.... nu skal jeg bare lige vænne
> mig til det...

Du er velkommen til at stille spørgsmål om brugen af Mozilla her i
gruppen. Bemærk at hjælp-menuen (i hvert fald i den engelske
udgave) har et særskilt punkt til IE-brugere. Det forklarer lidt om
forskellene mellem de to browsere.

Hvis ikke du allerede har opdaget det, vil jeg anbefale dig at
prøve temaet "Modern" (kan findes nederst i vis-menuen - i den
engelske udgave hedder det View => Apply Theme). Det gør ingen
forskel mht. hvordan browseren fungerer, men selve udseendet af
knapper, dialogbokse m.v. ser noget mere moderne ud end
standardopsætningen.
Det er stadig ikke gået op for mig hvorfor Mozilla som standard
skal ligne en forvokset udgave af Netscape 4 - det er synd, dels
fordi designet ser gammeldags ud, og dels fordi det giver
associationer om at Mozilla og Netscape 4 er beslægtede - hvad der
heldigvis ikke er tilfældet.

> Tak for hjælpen (det har været en KÆMPE hjælp)

Velbekomme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Heidi Jensen

Dato : 01-04-04 09:27

> [...]
> tekst du direkte kommenterer. Det kunne i dette tilfælde fx bare
> være de to linjer jeg har ladet stå øverst i dette indlæg.

Endnu bedre? Jeg synes faktisk at det er irriterende at sidde og læse
indlæggende der er svaret på denne måde... Men ok, gør det gerne herinde...

> - egentlig et meget sødt kælenavn, "Mor Zilla", men browseren
> hedder nu Mozilla

Jamen så Mozilla..... Du ved hvad jeg mener...

> [...]
> fordi designet ser gammeldags ud, og dels fordi det giver
> associationer om at Mozilla og Netscape 4 er beslægtede - hvad der

Så det er nu gjort, og det ser lidt pænere ud ja, men jeg kunne nu klart
bedre lide exploren (se bort fra stavefejl, jeg er altså ikke skide skarp
til det her pc grej)...

> Velbekomme.

Måske sagt for tidligt- efter indstalationen af Mozilla, er min msn gået
amok, først smed den mine kontakt personer ind i mit adresse kartotek-
dernæst slettede den dem.... Jeg fatter simpelthen ikke hvad den har gang
i... Jeg tror vi må formatere den igen, igen, igen (3. gang i år), det er
simpelthen for irriterende, men efter den blev formateret (pga. en virus el.
lign. vi ikke kunne komme af med) er det der ALLE problemer er kommet....

Hilsen HEidi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-04 10:09

Heidi Jensen skrev:

> Endnu bedre?

Tja - du citerer stadig mange linjer før du selv skriver noget. Men
du har i hvert fald fanget noget af ideen.

> Jeg synes faktisk at det er irriterende at sidde og læse
> indlæggende der er svaret på denne måde...

Det kræver måske lidt tilvænning - men metoden er afprøvet gennem
mange år og når man først har lært det er den meget effektiv. I
dette afsnit behøver jeg fx ikke at forklare hvad "det" refererer
til - det skulle nemlig gerne fremgå af citatet ovenfor. Men hvis
måden med citat + kommentar skal fungere godt, skal citaterne også
være ret korte - det er sjældent nødvendigt med mere end et par
linjer.

Hvis du vil have hjælp til at få citatteknikken helt på plads, kan
jeg anbefale gruppen <news:dk.velkommen>. Den gruppe er beregnet
til at give nye brugere af nyhedsgrupperne en god start - fx ved at
hjælpe med at få tekniske og formelle detaljer på plads.

> Men ok, gør det gerne herinde...

Det er en god ide. Den viste metode er den mest udbredte på usenet
(usenet er et andet ord for nyhedsgrupperne) - og nogle folk bliver
irriterede hvis man ikke følger de gængse retningslinjer.

> Så det er nu gjort, og det ser lidt pænere ud ja, men jeg
> kunne nu klart bedre lide exploren

Det er selvfølgelig en smagssag. Hvis du giver Mozilla en chance,
vil du nu opdage at den kan mange ting som ikke er muligt med IE.
Det er fx ting som indbygget pop op-blokering, type ahead-find
(skriv dig frem til et link) og "tabbed browsing".
Du kan se en artikel om nogle af emnerne her:
<http://www.eksperten.dk/artikler/19> (den handler om FireFox, men
Mozilla har de samme muligheder - find afsnittet "Brug FireFox")

Siden her (på engelsk) lister også en række ting der kan gøres i
Mozilla, men ikke i IE:
<http://www.xulplanet.com/ndeakin/arts/reasons.html>

> (se bort fra stavefejl, jeg er altså ikke skide skarp til det her
> pc grej)...

Du må undskylde at jeg kommenterede morzilla'en før - det var kun
fordi jeg synes det var en sød fejl. Det er ikke god tone at påtale
stave- eller sprogfejl medmindre de er problematiske for
forståelsen af et indlæg - så jeg lover at du ikke skal høre mere
om fejlstavninger herfra.

> [...]
> min msn gået amok, først smed den mine kontakt personer ind i
> mit adresse kartotek- dernæst slettede den dem.... Jeg fatter

O.k. - jeg kender ikke noget til msn. Måske kan andre hjælpe her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per

Dato : 01-04-04 19:36

Hej Heidi,

Du kunne jo også kaste et blik Avant Browser på
http://www.avantbrowser.com

En browser, som er blevet mit foretrukne valg, efter at have prøvet både
Opera, Mozilla, Firefox m.v.

Avant Browser er en udbygning af IE6 og kan mange flere ting end IE6,
herunder en del af de ting, som er beskrevet på
http://www.xulplanet.com/ndeakin/arts/reasons.html

Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-04 21:04

Per skrev:

> Avant Browser er en udbygning af IE6 og kan mange flere ting
> end IE6, herunder en del af de ting, som er beskrevet på
> http://www.xulplanet.com/ndeakin/arts/reasons.html

Er Avant Browser immun over for spyware der kan ramme IE? Har den
bedre sikkerhed mod virus end IE?

Det er ikke retoriske spørgsmål - jeg kender ikke selv svarene. Men
jeg frygter at end browser der bruger IE som bagvedliggende motor,
vil have nogle af de samme svagheder som IE er berygtet for.