Lydkort på bundkort's kvalitet ??
Fra : kfc

Dato : 08-03-04 10:51

hey

Hvordanne er det lige det er nu ??

ser forskælige standarter, på div kort.. men hvis man vil ha " noget " bedre
in SB Live, hvad skal det så min være ??

eller kan det bedre betale sig at bruge sit SB Live lidt endnu ??

og er der evt et link til noget Stuff omkring lyden på div bundkort

kfc

Fra : Nic

Dato : 08-03-04 10:56

> ser forskælige standarter, på div kort.. men hvis man vil ha " noget
" bedre
> in SB Live, hvad skal det så min være ??
Kommer an på dit behov.

> eller kan det bedre betale sig at bruge sit SB Live lidt endnu ??
Behov? :)

Bruger du det til spil og mp3, så er de FINE, men er du musiker skal
du nok have noget større ;)

Fra : kfc

Dato : 08-03-04 11:47

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> " bedre
> Kommer an på dit behov.

Tja.. det er nok lidt af værd, men DVDAfspillning, musik..og Mp3
netradio..skype og meget meget lidt spil..

> eller kan det bedre betale sig at bruge sit SB Live lidt endnu ??
> Behov? :)

se op

> Bruger du det til spil og mp3, så er de FINE, men er du musiker skal
> du nok have noget større ;)

nææ det er jeg ikk.. men vil gerne ha det er lidt i den bedre ende.. og har
lidt software muligeheder.. men igen er DE bedre eller kan man ligeså godt
beholde sit SB Live i

kfc

Fra : Nic

Dato : 08-03-04 12:11

> [...]
og har
> lidt software muligeheder.. men igen er DE bedre eller kan man

Jeg solgte min supermaskine hvor der sad et THX-certificeret Audigy 2
lydkort.

Nu bruger jeg et standard on-board, og kan IKKE høre forskel i daglig
brug.

Fra : L.M.L.

Dato : 08-03-04 15:39

> Nu bruger jeg et standard on-board, og kan IKKE høre forskel i daglig
> brug.

Nu vil jeg mene der kan være væsentlig forskel på onboard lydkort.
AC97 er ikke ligefrem fremragende, men hvis du fx. tager et
SoundStorm (nforce2 chipset) så er sagen anderledes - også
mht. til cpu-forbrug.

mvh
Lars

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-03-04 16:03

L.M.L. mumbled his insignificant opinion in:
404c8578$0$95077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> AC97 er ikke ligefrem fremragende, men hvis du fx. tager et
> SoundStorm (nforce2 chipset) så er sagen anderledes - også

En smule forvirrende med de navne.. Mit board har nforce2 (asus a7n8x-x),
med en nforce2 lydcontroller ,men har et codec der hedder alc650, som
betegnes som ac97... og forvirringen er komplet :)

Udemærket artikel der sammenligner nforce2 med via ac97 og et audigy kort:
http://www.xbitlabs.com/articles/multimedia/display/int-sound.html

Der testes både på kvalitet, features og cpu brug.

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-03-04 23:55

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en nforce2 lydcontroller ,men har et codec der hedder alc650, som
> betegnes som ac97... og forvirringen er komplet :)

Realtek chippen (alc 650) bruges udelukkende til ledningsføringen mellem
Southbridge og porte.
Det er ikke den der står for lyd outputtet.

Fra : Nic

Dato : 08-03-04 18:09

> Nu vil jeg mene der kan være væsentlig forskel på onboard lydkort.
Til dagligt brug? Ikke en forskel der forsvarer prisen.

> AC97 er ikke ligefrem fremragende, men hvis du fx. tager et
> SoundStorm (nforce2 chipset) så er sagen anderledes - også
> mht. til cpu-forbrug.

Så et billigt bruger 9% cpu, og et dyrt 4%.

Ikke værd at bruge tusind kroner på.

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-03-04 23:54

> Til dagligt brug? Ikke en forskel der forsvarer prisen.

> Så et billigt bruger 9% cpu, og et dyrt 4%.

Kan godt være mere end 9%.

> Ikke værd at bruge tusind kroner på.

Det koster et bundkort med Soundstorm heller ikke i forhold til et uden.
Abit NF7-S er genialt til prisen, og har Soundstorm.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-03-04 10:11

In article <404c54b8$0$13952$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
emailxyznifo@tiscali.dk says...

> Jeg solgte min supermaskine hvor der sad et THX-certificeret Audigy 2
> lydkort.

THX er ikke en seriøs målestok udenfor biografer.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-03-04 11:00

> In article <404c54b8$0$13952$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> emailxyznifo@tiscali.dk says...

> THX er ikke en seriøs målestok udenfor biografer.

Kun hvis man har nogle super højttalere til 4-5000 kr. eller mere, samt et
dæmpet rum hvor man rigtigt kan komme til at udnytte det, ellers er det
rigtigt at man ikke kan bruge THX certificeret hardware til noget i det
almindelige.
Og man skal altså være noget af en film nørd hvis man ofrer så meget på en
computer biograf..

Mvh
Benjamin

Fra : Jeppe

Dato : 09-03-04 18:50

On Mon, 8 Mar 2004 10:51:13 +0100, "kfc" <kfcFJERNDETTE@ofir.dk>
wrote:

Ifølge mine egne erfaringer med 2-3 stykker er audio-funktionen
rimelig god med hensyn til lav forvrængning (inkl. digital
forvrængning) og godt signal/støjforhold - også selv om de kun er
16-bit med hvad det indebærer af begrænsninger.

Derimod er midi-instrument-lydene middelmådige eller rent ud sagt
elendige.

Løsningen på det sidste problem kunne i øvrigt være en
softwaresynthesizer. Professionelle musiker-lydkort har sjældent
midilyde overhovedet fordi man går ud fra at de alligevel bliver brugt
i forbindelse med externt lydmodul eller softwaresynthesizer.

Jeppe