tar exclude problemer
Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 08-03-04 09:57

Hej NG
Jeg prøver ihærdigt at undgå et bestemt bibliotek ved en filkopiering, men
åbenbart er min syntaks forkert, har testet den med et filnavn, og her
viker det ok. I nedenstående linie ville jeg mene at /backup ikke skulle
figurere i flytningen, men det gør den, kan nogen hjælpe ?

<SNIP>
debian:/# tar -cvf - . --exclude=/backup | (cd /backup; tar -xvf -)
</SNIP>
--
/Svend-E
Fjern sneglen ved direkte svar !

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 08-03-04 10:56

Svend-Erik Madsen wrote:

> [...]
>
> <SNIP>
> debian:/# tar -cvf - . --exclude=/backup | (cd /backup; tar -xvf -)

RTFM
tar -cvf - --exclude='backup' . | (cd /backup; tar -xvf -)
Virkede.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-03-04 11:57

Svend-Erik Madsen <sv-erik@sneglstofanet.dk> writes:

> [...]
>
> <SNIP>
> debian:/# tar -cvf - . --exclude=/backup | (cd /backup; tar -xvf -)

Når du arkiverer med ".", kommer dette til at stå som præfix, så du
skal ekskludere med dette præfix:

tar -cvf - . --exclude=./backup | (cd /backup; tar -xvf -)

/Rasmus

God put me on earth to accomplish a certain number of things.
Right now I am so far behind I will never die.
-Bill Waterson, Calvin and Hobbes

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 12-03-04 08:56

Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Når du arkiverer med ".", kommer dette til at stå som præfix, så du
> skal ekskludere med dette præfix:
>
> tar -cvf - . --exclude=./backup | (cd /backup; tar -xvf -)
>
> /Rasmus

Hej Rasmus
Som du kan se af min egen løsning på problemet, har jeg flyttet --exclude
argumentet før præfix '.' i min linie. Jeg har ikke prøvet at skrive
--exclude=./bakcup, men det er måske også en valid løsning, men så skal den
også nok flyttes førend præfix?