Hvorfor kan jeg ikke komme på nettet ??
Fra : Jc

Dato : 07-03-04 23:42

Hej NG

Jeg har en alm pc, som fint kommer på nettet, men jeg har så købt en bærbar
pc og ville lige opdatere win xp og norton, men den vil ikke på nettet....
Jeg har et kabelmodem igennem DK-TV (dk-tv.dk) Jeg kobler naturligvis den
anden pc fra og kobler det kabel direkte over i den anden maskine, hvad er
det jeg gør forkert ??

Jc

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 23:51

"Jc" <Nogens@mail.dk> wrote in message
> [...]
> anden pc fra og kobler det kabel direkte over i den anden maskine, hvad er

ip adressen er låst til det andet netkort.. Du skal derfor lave en Ipconfig
/release via en dospromt.. startmenu -> kør -> skriv cmd og så ipconfig
/release Så burde du kunne gå på nettet via den anden pc... og så for at
det igen virker på den anden, skal du lave samme nummer...

Køb en router, så kan begge være på nettet samtidigt uden bøvl.

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-03-04 00:18

Jc wrote:
> [...]
> kobler naturligvis den anden pc fra og kobler det kabel direkte over
> i den anden maskine, hvad er det jeg gør forkert ??

Du identificerer dig overfor dk-tvs netværk gennem din netværksenheds
MAC-adresse. Når du går på med et en anden maskines netværkskort bliver du
afvist af den server/router hos dk-tv, der tildeler din computer en
ip-adresse - fordi det er din stationære maskines mac-adresse, der er
registreret hos dk-tv.

Den nemmeste løsning er at købe en billig router, og tilmelde dennes
mac-adresse til dk-tv. Så kan du tilslutte alle de (forskellige) computer
til din forbindelse, som du ønsker - også samtidigt.

Du kunne også tildele din bærbare computer den samme mac-adresse som din
stationære, hvis det er muligt, men det kan godt blive noget snask.

/Chr

Fra : Onkel Ond

Dato : 09-03-04 21:33

Jc wrote:
> [...]
> kobler naturligvis den anden pc fra og kobler det kabel direkte over
> i den anden maskine, hvad er det jeg gør forkert ??

Nu ved jeg ikke hvilket kabelmodem du har, men på mit Motorola SB4100
var det bare et spørgsmål om at bruge USB kablet, og så installere de
medfølgende drivere på de de implicerede maskiner -derefter skulle der
helst ikke være nogle problemer. Hvis du bruger netkortet, er det
rigtigt, som der også nævnes, at MAC-adressen ikke er registreret hos
webspeed.
Jeg har selv brugt USB løsningen på min PC og 2-3 forskellige bærbare,
uden problemer -når altså først driverne er installeret.

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Jc

Dato : 09-03-04 22:43

Tak for jeres svar jeg vil lige prøve om det kan lade sig gøre.

Jc