Ild i Elia?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-03-04 22:11

Er der nogen af jer der ved om der nogensinde (hvornår?) endnu har
spruttet ild op af kæmpeskulpturen Elia i Birk lidt uden for Herning?
Nu er den vel efterhånden 3-4 år gammel, og det var jo meningen den
skulle 'gå i udbrud' i snit hvert 19. døgn. Men er den begyndt på det?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : skannden

Dato : 19-03-04 14:22

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Forbindtligst:
> Jørgen www.emiGrandt.dk
> Unstable er et spamdræbt offer. Brug i givet fald

Ved et besøg i Herning den 28/3 fortalte en guide, at han i løbet af de 3-4
år har set ilden 2 (TO) gange!!! Med, den HAR altså virket...
Stefan K

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 22-04-04 21:33

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> wrote in message
> [...]
> Forbindtligst:
> Jørgen www.emiGrandt.dk
> Unstable er et spamdræbt offer. Brug i givet fald

Hej Jørgen,

Jeg har i to år boet lige ved siden af Elia - på kollegiet ved siden af - nu
er jeg flyttet - men jeg nåede aldrig at se Elia spy ild!! Min kæreste så
den sprutte ild DA DE TESTEDE OG INDSTILLEDE DEN... sådan en gang fis! Jeg
tror ikke de har råd til at føde den med gas......

Jeg hører da gerne fra folk der faktisk har set den gøre det.... irl....

Venligst fra Janni

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-04-04 10:45

Janni Nørmølle skrev bl.a.:

> [...]
> gang fis! Jeg tror ikke de har råd til at føde den med gas......
>
> Jeg hører da gerne fra folk der faktisk har set den gøre det.... irl....

Hej Janni

Ja, efterhånden bliver man vel nødt til at spørge hr. Cronhammer himself - om
han har os alle til bedste!

--
Mvh.: Jørgen www.emiGrandt.dk - nu med stråhat.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-04-04 18:21

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev Fri, 23 Apr 2004 11:45:24
+0200

>Ja, efterhånden bliver man vel nødt til at spørge hr. Cronhammer himself - om
>han har os alle til bedste!

Føste gang spørgsmålet blev bragt her i gruppen sendte jeg det videre
til Lokalarkivet i Herning og fik følgende svar fra Doris Frederiksen:

Citat beg:
Jo jeg synes også at manden i Århus skal have et svar om Elia .
Derfor spurgte jeg mine kolleger hvornår de sidst var blevet spurgt om
det. Ingen kunne huske noget - eller finde frem til et tidligere
spørgsmål. En havde hørt en lang forklaring fra HIH - stedets nabo. Om
hvor mange hensyn der var at tage inden en eventuel gasflamme kan
"springe" . Vejr og vind og gæster i nærheden især..
Men hvordan "den " kan føle det ved jeg ikke !!
Citat slut.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-04-04 08:33

Arne Feldborg skrev bl.a.:

> [...]
>
> Citat beg:
> Jo jeg synes også at manden i Århus skal have et svar om Elia .

Tak for citatet. Men altså stadig intet *om* og i givet fald *hvornår* skulpturen
har (be)vist sine påståede formidable evner: at udspy lynild mod himmelhvælvet ...

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-05-04 11:43

Jørgen Grandt skrev blandt andet:

> (...) Men altså stadig intet *om* og i givet fald *hvornår* skulpturen
> har (be)vist sine påståede formidable evner: at udspy lynild mod
> himmelhvælvet ...

7. maj fik jeg at vide af nogle bekendte at Elia havde været i udbrud -
ifølge en avisnotits de havde set for kort tid siden.

Da det ikke er lykkedes mig at finde frem til den pågældende avis for
at få oplysningen verificeret har jeg i går mailet til webmasteren på Elias
hjemmeside. Og så må vi jo se jo ...