VPN til fildeling og lan games?
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 21:35

Hej!

Jeg og en ven vil gerne lave et lokalt net over internettet, så vi kan dele
filer samt spille lan-games. Kan det lade sig gøre?
Jeg har leget lidt med windows xp's indbyggede vpn, og vi fik da også
forbindelse med hinanden men kunne ikke se mapper eller spil servere...
Nogen der kan anbefale et bedre freeware program til det?

Vi har begge tdc adsl og windows xp pro. Jeg har en netgear router som
understøtter vpn. Han er koblet på direkte med en software firewall. Jeg har
prøvet at kører serveren på den pc jeg skal dele fra/spille på. Jeg har også
prøvet på en anden pc men så vil den kun lukke en af os ind.

Nogen der har en god guide eller kan guide mig igennem det?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-03-04 23:37

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> wrote in message
> [...]
> prøvet på en anden pc men så vil den kun lukke en af os ind.
>
> Nogen der har en god guide eller kan guide mig igennem det?

Virker filesharing lokalt ?
typisk er guest ikke slået til eller brugeren harikke adgang til folderen,
eller sw-fw blokker.

MVh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 00:25

Hey!

> Virker filesharing lokalt ?
> typisk er guest ikke slået til eller brugeren harikke adgang til folderen,
> eller sw-fw blokker.
Ja det virker fint mellem de foreskellige pc'er både hos mig og ham...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 18:07

Hey!

Er der slet ingen der vil hjælpe mig??? )-:
Ingen der har en go beskrivelse af windows xp's indbyggede vpn? Eller et
freeware program til at oprette vpn server med?

Jeg har også nogle gamle maskiner der kan stilles op, med noget linux på...
Men jeg fatter bare ikke noget af linux men hvis nogen vil hjælpe eller har
en udførlig guide af hvordan det blir sat op i linux kan dette også være en
mulighed. Men den skal jo så kunne komunikere med windows netværk osv. Og
kan man så overhovede spille lan games over det?

Mvh
Aksel Spandet