Funktion i ASP driller
Fra : Lasse Nyberg

Dato : 07-03-04 15:59

Hej Alle..
Jeg har lidt bøvl med denne funktion.

<SCRIPT LANGUAGE="JAVASCRIPT">
function updateCharsLeft( theForm )
{
theForm.charsLeft.value = 45-theForm.Subject.value.length
}
</SCRIPT>

<INPUT TYPE="text" NAME="Subject" SIZE="50" MAXLENGTH="45" onLoad
="updateCharsLeft(this.form)"
onKeyUp="updateCharsLeft(this.form)"
onChange="updateCharsLeft(this.form)"
onkeypress="updateCharsLeft(this.form)" VALUE="<% If IsAReply
Then Response.Write "Re: " & rsReplyTxt ("Subject")%>"> Antal
tegn tilbage: <INPUT NAME="charsLeft" SIZE="2" style="color:
#CC0000; font-weight: bold; border: 1 solid #FFFFFF"
onFocus="blur()">

Funktionen virker godt nok, MEN:

Hvordan får jeg tallet 45 til at stå der når siden loades og der
ikke er skrevet noget i Subject feltet.
Tallet komme på nuværende tidspunkt først frem når man er begyndt
at skrive i feltet Subject.

En anden ting er at denne funktion bruges i forbindelse med et
forum, lige som dette.
Men når man replayer på et emne bliver overskriften automatisk
sat ind i Subject feltet. Dette resultere i at indholdet
overstiger de 45 tegn. Men heller ikke her kommer tallet frem før
man begynder at rette i feltet.
Her ville jeg selvfølelig også gerne have at tallet skulle vises
når siden loades.

Så de to spørgsmål er faktisk næste ens.

På forhånd tak.

Mvh
Nyberg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-03-04 21:57

Lasse Nyberg skrev:

> Jeg har lidt bøvl med denne funktion.

Det er en javascriptfunktion, så spørgsmålet hører egentlig hjemme
i clientsidegruppen. Jeg sætter dog ikke opfølgning, da du som
html.dk-bruger alligevel ikke kan bruge det til noget fornuftigt.

> Hvordan får jeg tallet 45 til at stå der når siden loades og der
> ikke er skrevet noget i Subject feltet.

Du giver bare input-feltet en startværdi:

<input name="charsLeft" value="45" ....>

> En anden ting er at denne funktion bruges i forbindelse med et
> forum, lige som dette.

Hm - du skriver på usenet. Tag evt. et kig her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

> Men når man replayer på et emne bliver overskriften automatisk
> sat ind i Subject feltet. Dette resultere i at indholdet
> overstiger de 45 tegn.

Så bør du rette i din funktion.

> Men heller ikke her kommer tallet frem før man begynder at rette
> i feltet.

Kør din funktion ved onload på body-elementet:

Hvis det ikke vil virke, så prøv at spørge i clientsidegruppen. Dit
problem er ikke asp-relateret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen