Normal skærm størrelse på onload
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 15:59

Hej

Findes der en måde at styre browserens størrelse.
Det jeg tænker er at når jeg klikker på en link og siden åbnes i en ny
vindue, så skal browseren være i fuld størrelse, men med adresse felt og
dvs. funktion burgeren har på sine browser.
Håber i forstår og kan hjælpe.

Takker

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-04 17:34

"N9" <nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> vindue, så skal browseren være i fuld størrelse, men med adresse felt og
> dvs. funktion burgeren har på sine browser.

Ja, men det er ikke populært at ændre på brugerens browserstørrelse. Lav i
stedet dine sider, så de bliver uafhængige af størrelsen på brugerens
browservindue.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 20:00

> Ja, men det er ikke populært at ændre på brugerens browserstørrelse. Lav i
> stedet dine sider, så de bliver uafhængige af størrelsen på brugerens
> browservindue.

Hej

Jeg ville ikke ændrer på brugerens vindue, anden end at den er i almindelig
størrelse.
Funktion er det samme som når brugeren vælger at maksimer på ikon øvst til
højre hjørne, i browseren.
Det er det jeg er ude efter, og det skal gøre i onload function.
Det var nok mig som var utydelig i min forklaring.
Takker

Hilsen
N9

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-04 20:35

"N9" <nospam> skrev :

>Jeg ville ikke ændrer på brugerens vindue, anden end at den er i almindelig
>størrelse.

Og min og mange andres browservindue er ikke i maximeret
tilstand, så du ændrer på brugerens vindue, hvilket er meget
irriteret.

Tænk på, at folk efterhånden får større skærme og højere
opløsninger og benytter sig af at kunne have flere åbne synlige
vinduer samtidig.
--
Knud

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 08-03-04 22:11

"N9" <nospam> skrev i indlægget
<404b7122$0$28883$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> [...]
>størrelse.
>Funktion er det samme som når brugeren vælger at maksimer på ikon øvst til

Når jeg surfer på nettet vil _jeg_ bestemme hvor store mine vinduer
skal være. Den anden dag kom jeg ind på en side hvor designeren mente
jeg absolut skulle have et maksimeret vindue - heldigvis kan Mozilla
indstilles til at javascript ikke må ændre størrelsen på vinduet

Hvis designeren laver en side på internettet [1] som kun kan ses hvis
min browser er maksimeret, og ønsker at have mig som "kunde i
butikken", skal han også sikre sig at han har noget at tilbyde som
ikke findes på en af de andre mange milioner sider på nettet - ellers
er jeg den der er smuttet.

[1]
Min aversion går på ændring af vinduerne på internettet - på et
intranet som bruges internt i et firma kan jeg godt acceptere din
tankegang hvis finessen bruges varsomt. Det kan da godt være smart
lave et maksimeret vindue hvis man eksempelvis ønsker at vise nogle
billeder
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Denn!s H

Dato : 10-03-04 16:41

> [...]
> vindue, så skal browseren være i fuld størrelse, men med adresse felt og
> dvs. funktion burgeren har på sine browser.

function fw()
{
if (window.screen){
self.moveTo(0,0)
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight)
}
}

--
Denn!s