Håber nogen kan hjælpe mig
Fra : berta

Dato : 07-03-04 14:07

Jeg er ret newbee inden for linux.

Jeg skal bruge en linux distribution, som kan flg.

Internet Gateway
Firewall
Web server
FTP server
gerne også en form for intranet/groupware.

Skal være meget nemt at instalere, har før arbejdet med SME E-smith server.

håber en vil kunne hjælpe mig lidt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 14:58

In article <404b1e77$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
allnet@mail.dk says...

> Jeg er ret newbee inden for linux.
> Jeg skal bruge en linux distribution, som kan flg.

Må jeg anbefale dk.edb.system.unix ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas Paasch

Dato : 07-03-04 15:24

berta wrote:

> [...]
> gerne også en form for intranet/groupware.
>
> Skal være meget nemt at instalere, har før arbejdet med SME E-smith

Mandrake kan dette, som så mange andre også.

Som Firewall, Iptables med shorewall som frontend.
Webserver, helt sikkert apache2.
Som ftpserver, proftp, jeg foretrækker dog pureftp, den er meget nem at
sætte op.

Gateway er jeg ikke lige helt sikker på hvad du mener, ej heller mht.
intranet/groupware.

/Andreas
--
Registeret Linux user #292411

Fra : Asger

Dato : 07-03-04 17:24

Ellers kan du evt. prøve at kigge lidt på www.clarkconnect.org - den burde
også kunne nogenlunde det du beder om, og er med webinterface til
konfiguration

Asger

---

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-03-04 17:46

"berta" <allnet@mail.dk> wrote:

> [...]
>Web server
>FTP server
>gerne også en form for intranet/groupware.

Det kan alle Linux distributioner, selv er jeg meget glad for http://fedora.redhat.com

Iøvrigt vil jeg anbefale dig at adskille gateway / firewall funktionen fra Web / Ftp serveren - Jo mere kompliceret opsætningen
bli'r, desto lettere er det at lave fejl der kompromitterer sikkerheden. Derfor foretrækker jeg selv at ha' en billig
bredbåndsrouter foran min linux server.

<mlr>