'Hund i fly
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 13:16

God forårseftermiddag

Nu sidder jeg lige her og planlægger sommerferien lidt.. Vi skal afsted med
fly.MED 2 hunde..

Nogle der har erfaring med dette?
Hvordan kan jeg forberede det?
SKAL de være i bagagen? (*hulk*) Eller kan man betale ekstra for at ha dem i
kabinen?

Min ældste hund har fløjet da hun som otte ugers hvalp skulle hjem til os,
men jeg husker ikke hvordan det foregik.

Skal der dyrlægeattest inden ombordstigning? (der er her ikke tale om rabies
vacc osv, da det er indenrigs)

Håber der er en der liige ved hvad jeg snakker om

Hilsen Camilla

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-03-04 13:30

"Camilla Panduro Knudsen" <milla snabela jyde punktum dk> writes:

> SKAL de være i bagagen? (*hulk*) Eller kan man betale ekstra for at ha dem i
> kabinen?

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=714/sprog=1/grp=3/menu=17/

Her står der i hvert fald lidt om det. Hvis det er to GD'er, så skal
du nok ikke satse på at have dem med i kabinen. Er det chihuahua vi
snakker om, er det ikke noget problem.

http://www.trustforwarding.dk/?NavID=814 er vist mest, til når I ikke
selv er med, men der er noget lovstof.

> Skal der dyrlægeattest inden ombordstigning? (der er her ikke tale om rabies
> vacc osv, da det er indenrigs)

Kan det så ikke bedre betale sig, at tage et tog eller leje en bil?

God ferie.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : qfha

Dato : 07-03-04 13:40

"" skrev d. 07-03-04 13:16 dette indlæg :
> [...]
rabies
> vacc osv, da det er indenrigs)
>
> Håber der er en der liige ved hvad jeg snakker om

Jamen, det kommer jo an på hvad det er for hunde.
Kan du ikke finde en anden transportform, når det er indenrigs.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 13:52

Hej!

Det er flyet til Bornholm.
Af økonomiske årsager vælger vi nok det, da det forbavsende nok er
billigere, og hurtigere (30 min og 173,- + skat pr. person) PLUS at vores
mindste hvalp ikke behøver sin rabies.. det skal han eftersom toget køre
gennem sverige ellers..
Det er 2 Border Terriere.

Hilsen Camilla

Fra : qfha

Dato : 07-03-04 15:02

"" skrev d. 07-03-04 13:52 dette indlæg :
> [...]
vores
> mindste hvalp ikke behøver sin rabies.. det skal han eftersom toget

Når de vejer over 5 kg, kan de almindeligvis ikke komme i kabinen. Men
den eneste måde du kan få et helt korrekt svar på, er at tale med
flyselskabet. Hvad de vil accepterer, og hvad det vil koste. Det er
trodsalt ikke så længe hundene skal være i bokse. Hvis man kan få dem
stillet således de kan se hinanden, vil det sikkert støtte den yngste.
Lad os høre resultatet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 07-03-04 16:03

> [...]
> trodsalt ikke så længe hundene skal være i bokse. Hvis man kan få dem
> stillet således de kan se hinanden, vil det sikkert støtte den yngste.

Som det er anbefalet så kontakt luftfragt selskabet. Nogle selskaber
accepterer i øvrigt at der er 2 hunde i samme bur, men spørg dig for!

Mvh Sophus