Hvor skal en "if" kode placeres?
Fra : Froggy

Dato : 07-03-04 10:04

Hvor skal følgende:

if (top.location == self.location){top.location =
'http://domæne.dk/sti/til/frameset'}

placeres for at virke?

Jeg har flere 100 gamle sider bygget op med frames og frames i frames
(koncepterne blev bygget op i 1995, da frames var det hotteste hotte -og
indeholder nu over 2.000 underfiler (incl. img)).
Siderne skal gemmes, da de stadig bruges af en gruppe forskere, men jeg har
hverken tid eller lyst til, at lave det hele om til css.

Selve indsættelsen af koden kan jeg automatisere for de enkelte koncepter
(hovedsider), hvis jeg bare ved om den skal i <head> eller <body> eller?
-så det største arbejde bliver, at uploade hele skidtet igen til serveren.

-jeg regner ikke med, at den skal med på frames- og under-frames-sider. Den
gør vel kun gavn på de sider, der har egentligt et egentligt "indhold", der
kan findes af f.eks. Google.

Jeg har forsøgt med koden fra: news:65dtr3rf.fsf@hotpop.com
men da flere og flere (måske over-paranoide personer) slår java-script fra i
deres browser, er det nok ikke den optimale løsning.

Froggy

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-04 14:09

"Froggy" <froggy@ofir-no2spam.dk> skrev

> Hvor skal følgende:
>
> if (top.location == self.location){top.location =
> 'http://domæne.dk/sti/til/frameset'}
>
> placeres for at virke?

I alle de sider, der skal indlæses i frameset'et:

<script type="text/javascript">
if (top.location == self.location){top.location =
'http://domæne.dk/sti/til/frameset'}
</script>
</head>

.... altså indsæt det i sidernes head. Men det vil resultere i, at
frameset'ets default indhold vil blive loaded i stedet for den side,
brugeren har bedt om. Derfor er frames generelt et problem.

http://www.html-faq.dk/2009.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Froggy

Dato : 07-03-04 16:54

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> frameset'ets default indhold vil blive loaded i stedet for den side,
> brugeren har bedt om. Derfor er frames generelt et problem.

Vil det sige, at den kode-snip, jeg havde er en del af java-script -og ikke
vil virke alene?
-jeg har strenge ordrer om IKKE at bruge java-script på en hel del af
siderne -

Froggy

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-04 17:28

> [...]

ikke
> vil virke alene?
> -jeg har strenge ordrer om IKKE at bruge java-script på en hel del af

Ja, det er enten/eller. Javascript indsat eller ingen sådan funktion.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin