Asus A7N8X De Luxe & BIOS (Rev 2.0)
Fra : René Nielsen

Dato : 07-03-04 00:43

Hej NG
Jeg har lige købt et ovennævnte mobo, det kører som en drøm. Men jeg kunne
godt tænke mig lidt mere info om BIOS opsætningen, og jo, jeg har RTFM. Den
er ikke speciel god på det punkt
Er der en venlig sjæl der evt. kunne forsyne mig med et link til en BIOS
guide, eller måske komme med nogle "fif"???
Mit udstyr er: Athlon XP 2800+ (Barton), 2x256 MB ram Kingston pc 2700
(værdier: 7-3-3-2,5 by SPD), jeg kører naturligvis dual-channel.
Alle links og gode "fif" modtages med stor tak.

MVH: René
(A+)

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 07-03-04 01:31

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> (værdier: 7-3-3-2,5 by SPD), jeg kører naturligvis dual-channel.
> Alle links og gode "fif" modtages med stor tak.

Mit kort (som er det samme) er åbenbart rimelig pernitten ang. de
værdier - jeg kører også med "by SPD" .. den kører dual channel og det
ved 178 Mhz - jeg kan ikke få den over 200 (har også PC2700 ram fra
kingston - 2x512) .. har ikke lige så mange fifs til opsætning, men hvis
du har planer om at flashe din bios så læs lige videre:

Jeg flashede det til 1007 og efterfølgende startede den ikke op - dvs
den kom til det punkt hvor den normalt starter windows eller hiver fat i
en floppy, men der stall'ede den. Jeg flashede den så med en 1006 og nu
spiller det igen. Jeg vil anbefale at bruge det indbyggede flashprogram
(ALT+F4 under opstart så vidt jeg husker) - på den måde skal du kun
hente den firmware du vil flashe med og smide på den diskette.

Jeg er glad for kortet som helhed - ingen problemer (so far) men det med
bios 1007 skræmte mig lidt dog

BIOS downloads:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X%20deluxe

Ved ikke lige om det hjælper dig videre ... der var en der skrev at det
bedste var at køre det synkront - så at CPU ext. Freq. og Memory
frequency har samme værdi ... Jeg kunne dog ikke få den til det (rodede
kun med det kort)

Mikkel

Fra : René Nielsen

Dato : 07-03-04 23:12

Hej Mikkel,
Tak for dit svar. Den bios der er på mit mobo er 1007. Den fungerer aldeles
glimrende.
MVH: René
(A+)

Fra : 2Foxy

Dato : 07-03-04 09:38

> [...]
> Mit udstyr er: Athlon XP 2800+ (Barton), 2x256 MB ram Kingston pc 2700
> Alle links og gode "fif" modtages med stor tak.

Jeg kører med samme MB som dig... min CPU er dog en T-Bred 2800+@2450mhz
2x256 Crucial PC 3200

Jeg har prøvet alle mulige bios, den jeg har fundet frem til at egne sig
bedst til mit brug
er Uber1004 bios.

Har du nogle benchmarks, på dit system??
Kunne godt tænke mig at se hvor meget en barton er bedre end en T-bred??

mvh Bjørn

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-03-04 09:46

"2Foxy" <spam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
>
> Har du nogle benchmarks, på dit system??
> Kunne godt tænke mig at se hvor meget en barton er bedre end en T-bred??

Barton er ca. 5%-8% hurtigere alt efter brug.
Alt efter stepping kan den også være køligere og mindre strømkrævende.

Fra : 2Foxy

Dato : 07-03-04 15:00

> Barton er ca. 5%-8% hurtigere alt efter brug.
> Alt efter stepping kan den også være køligere og mindre strømkrævende.

Jeg ved godt at den teoretisk.. skal være hurtigere.

Kunne bare godt tænke mig at se nogen CPU-baseret test results, for at se
det i virkeligheden
nu da vi har samme MB

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-03-04 15:24

> [...]
>

> Jeg ved godt at den teoretisk.. skal være hurtigere.
>
> Kunne bare godt tænke mig at se nogen CPU-baseret test results, for at se

Jeg har fundet en polsk artikel med nogle fine grafer.
Se her:
http://www.pclab.pl/art3056-3.html?POSTNUKESID=6ea40bae6097b4949043471e03d21f0f
Som du kan se er hastigheden den samme når cachen ikke benyttes.
Man kan også tydeligt se hvis den eksta cache benyttes.
Når Barton er hurtigere end Tbred passer det også meget godt med ca. 5-10%

Denne test er særlig interessant, da de to cpu'er testes ved samme
hastighed, altså er der kun cachen til forskel.

Fra : René Nielsen

Dato : 07-03-04 23:16

Hej Bjørn,
Tak for dit svar. Jeg er ikke i besiddelse af et Benchmarking program, af
den eneste grund, at jeg ikke har noget at bruge det til. Men jeg ser til
min store glæde, at andre har besvaret dit spm. Men jeg vil gerne hjælpe, så
hvis du kender et link til at sådant program i shareware, vil jeg gerne lave
testene og sende dem til dig.
MVH: René
(A+)