Bounce på modtageradresse med Postfix
Fra : Peter Kiil

Dato : 06-03-04 19:36

Er du muligt at konfigurere Postfix til at bounce emails sendt til bestemte
adresser? Altså acceptere alt mail til domæne.inv med undtagelse af
adresserne lars@domæne.inv og jens@domæne.inv.

--
/peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-03-04 20:04

Peter Kiil skrev i -dk.edb.system.unix:

> Er du muligt at konfigurere Postfix til at bounce emails sendt til bestemte
> adresser? Altså acceptere alt mail til domæne.inv med undtagelse af
> adresserne lars@domæne.inv og jens@domæne.inv.

Ja, jeg gør det selv.

,----[ uddrag fra /etc/postfix/main.cf ]

`----

,----[ /etc/postfix/accesslist.cf ]
| lars@domæne.invalid 556 mailbox cloused
`----

kør postmap accesslist.cf

http://milli.dk/mime_header_checks
http://milli.dk/header_checks

de to afviser filtyper der kan indeholde virus, og de mail der florer om at
der er sende en virus. Det er ikke lige det du spurgte om, men meget nyttigt
aligevel,,,

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-03-04 20:08

Ivar Madsen skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]

Jeg fik ikke vist dig hvordan block.cf skal se ud

,----[ /etc/postfix/block.cf ]
| nyhedsbrev@Webbyen.dk REJECT Hold jeres spam for jer selv
`----

og den skal også køres med postmap til rette format.
hvor accesslist.cf blokere for modtager adresse på SMTPnotfications nevau så er
block.cf til at blokere afsender adresse på samme nevau.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-03-04 20:52

Ivar Madsen - spam.usenet.im@milli.dk on 06/03/04 20:03 wrote:

> Ja, jeg gør det selv.
>
> ,----[ uddrag fra /etc/postfix/main.cf ]

Tak for hjælpen! Det var lige det jeg søgte + lidt mere

--
/peter