Kolik igen og igen ...
Fra : Tanja Bromley

Dato : 25-04-01 14:04

Hej Allesammen!

I dag fik min Fjordhest-vallak på 12 år så kolik for henved 7. gang denne
vinter ( Hver gang er det gæringskolik han får (kaldes vistnok også for
Vindkolik ?), og nu har jeg snart forsøgt ALT, for at forhindre nye anfald.
Jeg har haft ham siden han var 5 år gammel (altså i 7 år) og bortset fra ét
kolikanfald sidste vinter, har han ALDRIG haft kolik - før altså nu (og
det i allerhøjeste grad ... ).
Efter anbefaling fra dyrlægen får han ikke længere grønhø, men kun
kraftfoder og halm (dyrlægen mente i første omgang, at det var grønhøet der
gærede i maven på ham). Han har fået foretaget gødningsprøve (den var
negativ) ... fik ormekur (Equvalan) alligevel efter samråd med dyrlæge,
fordi vi havde mange hestebremser sidste år. Han går på jordfold, så han får
heller ikke græs ... for pokker da, jeg er blank for idéer

Er der nogen af Jer, der har oplevet noget lignende ? Har i nogen forslag
til hvad jeg kan prøve nu ? Skal jeg kræve, at dyrlægen undersøger ham fra
inderst til yderst, for at finde årsagen (det er de tanker jeg går rundt med
nu ... ). Hjælp ?!?

Mvh. Tanja B

--
Ka' kaffe li' heste? - Ka' kao li' kø'r?