Færre børn med luftvejsproblemer
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-03-04 15:02

Apropos tråden om spædbørn og rygning....

Børn er ikke nær så hårdt af luftvejslidelser som for ti år siden. Og dem,
der er ramt, har det bedre. Antallet af børn, der bliver indlagt eller går
til læge med astmaanfald, er halveret siden midt i 90erne. Rygestop hos
mødrene, mindre luftforurening og effektiv medicin nævnes som mulige
årsager.... den historie kan findes i dagens aviser/websider etc.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2303344/

Læste iøvrigt en dag i en bog med børns sjove/kloge bemærkninger. En lille
pige forklarede, at "Det gør ikke noget, at min mor og far ryger
cigarretter, for så tager jeg bare et hiv af min astmaspray."

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 16:38

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Læste iøvrigt en dag i en bog med børns sjove/kloge bemærkninger. En lille
> pige forklarede, at "Det gør ikke noget, at min mor og far ryger
> cigarretter, for så tager jeg bare et hiv af min astmaspray."

Den er garanteret ikke autentisk.

Per V.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-03-04 21:39

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den er garanteret ikke autentisk.

Jeg ved det ikke!

Men hvordan kan du ligefrem garantere, det er den garanteret ikke?

Mvh. Lisbeth

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 23:40

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det ikke!
>
> Men hvordan kan du ligefrem garantere, det er den garanteret ikke?

Jeg har aldrig mødt børn, der ville udtrykke sig på den måde.

Per V.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-03-04 08:54

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig mødt børn, der ville udtrykke sig på
> den måde.

Det skal lige siges, at der er citeret helt frit efter hukommelsen..... jeg
har ikke bogen ved hånden!

Mvh. Lisbeth

Fra : emilie

Dato : 06-03-04 16:43

dk.opslag.internet er beregnet til at reklamere for websider.

Læs mere her:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.opslag.internet

Ifølge de overordnede regler for usetnet gælder følgende, hvad angår reklame
som din:

"..... Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Hilsen Emilie

Fra : Christina G

Dato : 06-03-04 16:52

> [...]
> eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
> interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."

Hej Emilie,

hvilken økonomisk interesse kan Lisbet have i at poste et link til en
artikel, som faktisk ligger i forlængelse af en tråd, der stadig kører?!?
Artiklen anbefaler ikke, at man skal købe et eller andet bestemt produkt,
men fortæller kun at børn ikke får så mange luftvejssygdomme, som for nogle
år siden. Det er da kun en gladelig nyhed og de eneste der lider økonomisk
under det er tobaksvirksomhederne. Måske også sundhedsvæsnet, men de klager
nok ikke over manglende astmabørn.

Og hvis vi skal tale om usenet, så er det meget smart at citere under det
oprindelige indslag.

Mvh, Christina

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-03-04 16:52

"emilie" <ehs@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
> interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."

Øh - hvad mener du lige?

Hilsen Inger

Fra : Heidi

Dato : 06-03-04 16:54

emilie wrote:
> [...]
> http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.opslag.internet
>
> Ifølge de overordnede regler for usetnet gælder følgende, hvad angår

Hvad i alverden snakker du om?

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 17:24

> [...]
> eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
> interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper."

Og folk, der i tide og (især) utide råber op om regler og forordninger er en
pest for usenet. Hvad var det lige præcis, der overtrådte denne regel?

Per V.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-03-04 20:31

vadmand wrote:
> reklame

> Og folk, der i tide og (især) utide råber op om regler og
> forordninger er en pest for usenet. Hvad var det lige præcis, der
> overtrådte denne regel?

især når de ikke læser det indlæg og det link de rette henvendelse på, og
ikke kender til grundlaget for den gældende regel.....

skal man vejlede bør man sætte sig ind i hvad og hvornår det er passende at
vejlede.....

Lisbeths indlæg var IKKE uønsket eller off-topic i denne gruppe......
noget tyder desværre på at Emilie på en aller anden vis mente at Lisbeth for
en gangs skyld skulle vejledes...... man må jo håbe at næste gang Emilie
finder det nødvendigt at hun så vælger et indlæg der reelt er off-topic og
uønsket i den pågældende gruppe....

i denne gruppe er følgende fundats gældende:
3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede emner,
så som:

* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj

Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Gruppen er ikke beregnet til diskussion af "mangel-på-børn"
emner som f.x. adoptionprocessen og processen i.f.m. kunstig
befrugtning.

Ligeledes er annoncering af baby- / børneudstyr uønsket.
Gruppen må ikke anvendes til kontaktannoncer.
citat slut

Indlægget hører ind under børnesygdomme og anden erfaringsudveksling.....
der var ingen åbenlys kommerciel eller anden interesse i det postede
link......

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Lars Fischer

Dato : 07-03-04 13:25

"emilie" <ehs@mail.dk> wrote

> dk.opslag.internet er beregnet til at reklamere for websider.

Lisbeths indlæg var ikke en reklame for en webside - det indeholdt en
henvisning til en nyhedshitorie i en avis. Det er helt normal praksis
at henvise til baggrundsmateriale i et debatindlæg.

/Lars