Medieconverter
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-03-04 15:02

Greetings!

Jeg er ved at undersøge en mulighed for at koble to wired LAN's sammen
via en wireless-forbindelse (de skal sidde på samme subnet).

Jeg søger derfor en medieconverter mellem Fast Ethernet (100base-TX) og
IEEE 802.11g.

Findes det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-04 15:54

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:MPG.1ab3f8405476ff90989d9f@dtext.news.tele.dk:

> Jeg søger derfor en medieconverter mellem Fast Ethernet (100base-TX) og
> IEEE 802.11g.
>
> Findes det?

2x AccessPoints.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-03-04 16:44

On Sat, 6 Mar 2004 14:53:37 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> 2x AccessPoints.

Mja, mere præcist 2x wireless bridge. (Og det er ikke givet, at
et tilfældigt AP kan køre bridge mode).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-03-04 17:17

In article <pdsj405ro5g2qmrh7n0bo6hbjlvvd3ppke@news.cybercity.dk>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Mja, mere præcist 2x wireless bridge. (Og det er ikke givet, at

Jeg fandt Linksys WET54G på edbpriser, men jeg kan ikke finde den på
Linksys' hjemmeside.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-03-04 16:52

In article <Xns94A4A1E9AF0A0bjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> 2x AccessPoints.

De AP'ere jeg har set er alle routere.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-04 17:12

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:MPG.1ab412264ade361c989da4@dtext.news.tele.dk:

> De AP'ere jeg har set er alle routere.

Mhmmkay i mit hovede havde jeg bare designet den verden op i Wifi Routere
og Wifi AP'ere. Men så deler vi jeg dem bare op i AP'ere og Bridges.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-04 02:46

On Sat, 6 Mar 2004 16:52:26 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> De AP'ere jeg har set er alle routere.

Så har du sandelig ikke kigget ret grundigt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 06:40

In article <3nvk40pmrnq6g1rpsai7rpdgf6n903is1s@news.cybercity.dk>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Så har du sandelig ikke kigget ret grundigt.

Listen er jo lang. Jeg kan ikke kigge flere hundrede sider
dokumentation igennem for at finde nålen...

Men tak for at lede mig på rette spor.

Fra : Jens

Dato : 06-03-04 23:41

> Jeg søger derfor en medieconverter mellem Fast Ethernet (100base-TX) og
> IEEE 802.11g.
>
> Findes det?

Du skal bruge 2 stk Linksys wap54, forudsat der er under 100 meter, hvis der
er mere skal de sættes udendørs, eller hace en externe panelantenne a`la
www.proconsult.dk 9dbi tnc antennen...., jeg har testet dem over 700 meter,
med 2 wap11, af 20000 pakker gik 2 tabt.

Wap 54 var forleden billigst hos www.elsborglink.dk

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 06:48

In article <c2djbi$bia$1@news.net.uni-c.dk>, mkg@jellingnet.dk says...

> Du skal bruge 2 stk Linksys wap54, forudsat der er under 100 meter, hvis der

Jeg har nu undersøgt sagen lidt og er nået frem til at det er Linksys
WET54G, jeg skal have 2 stk. af.

> er mere skal de sættes udendørs, eller hace en externe panelantenne a`la

Nej, jeg laver selv et par seriøse retningsbestemte antenner, da jeg
skal række igennem en par beton-boligblokke.

> Wap 54 var forleden billigst hos www.elsborglink.dk

Det er ikke aktuelt endnu - det bliver det først hvis jeg flytter og
ikke kan få min ADSL/ISDN med til den nye adresse.

Fra : Lars Christensen

Dato : 07-03-04 16:18

> Nej, jeg laver selv et par seriøse retningsbestemte antenner, da jeg
> skal række igennem en par beton-boligblokke.

Række igennem et par beton boligblokke? Du er vist temmelig meget
optimist med den slags...

Boligblokke af beton plejer at have jernbeton, som er noget af det bedste
til at dræbe radiobølger...

Prøv du hellere om du kan komme til at montere antennerne med line-of-
sight...

mvh
Lars Christensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 16:47

In article <Xns94A5A5BF251E5lsngfkodk@62.243.74.162>,
lars@sjgnksjdf_perseus.dk says...

> Række igennem et par beton boligblokke? Du er vist temmelig meget
> optimist med den slags...

Nej, det er jeg ikke. Det kræver blot den rette antenne.

> Boligblokke af beton plejer at have jernbeton, som er noget af det bedste
> til at dræbe radiobølger...

Den rette antenne... Jeg kender en (jeg var i lære sammen med ham) der
har lavet en retningbestemt antenne der rækker på langs af en
"standard"-betonboligblok af den type som forefindes på disse kanter.
Han kommer til at lave to af dem til mig

> Prøv du hellere om du kan komme til at montere antennerne med line-of-
> sight...

Det lader sig ikke gøre, så meget _ved_ jeg.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-04 17:48

On Sun, 7 Mar 2004 16:47:28 +0100, Jesper G. Poulsen
> [...]

> har lavet en retningbestemt antenne der rækker på langs af en
> "standard"-betonboligblok af den type som forefindes på disse kanter.

Det lyder ikke som noget, der kan lade sig gøre med 100 mW EIRP.
Men hvis man er fuldstændig ligeglad med regler, kan det da nok
lade sig gøre.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 20:00

In article <7gkm40t8aqsbr0416pc3rrl0cut03q5opr@news.cybercity.dk>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Det lyder ikke som noget, der kan lade sig gøre med 100 mW EIRP.

Det virker nu fint...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-04 23:17

On Sun, 7 Mar 2004 19:59:36 +0100, Jesper G. Poulsen

> Det virker nu fint...

Med 100 mW EIRP? Blev der målt på det?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-03-04 11:16

In article <8q7n40tv90sg7dfh3gbgmt6dl6qmd78ajf@news.cybercity.dk>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Med 100 mW EIRP? Blev der målt på det?

Det er jo ikke en isotropisk antenne... Den er _meget_ retningsbestemt.
De 2 antenner skal allignes indenfor 5x5 cm over 100m, ellers er der
nul kontakt...
Ved siden af antennen kan der ikke skabes forbindelse overhovedet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-04 00:09

On Mon, 8 Mar 2004 11:16:05 +0100, Jesper G. Poulsen

> Det er jo ikke en isotropisk antenne...

Du bliver nødt til at læse reglerne igen, hvis du tror, det er
afgørende. EIRP beregnes, uanset hvad det hedder, faktisk blot
som transmitter power + antenne gain - tab i kabler.

Der må ikke udstråles mere end 100 mW fra antennen, og så er den
historie faktisk ikke længere.

Det du beskriver kan ikke lade sig gøre lovligt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 08-03-04 07:59

> In article <c2djbi$bia$1@news.net.uni-c.dk>, mkg@jellingnet.dk says...

> Jeg har nu undersøgt sagen lidt og er nået frem til at det er Linksys
> WET54G, jeg skal have 2 stk. af.

Ja, forudsat du vil undvære wpa kryptering, og har lidt flere penge.

Mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-03-04 11:05

In article <c2h5ka$iml$1@news.net.uni-c.dk>, mkg@jellingnet.dk says...

> Ja, forudsat du vil undvære wpa kryptering, og har lidt flere penge.

Jeg har ikke brug for en masse andre funktioner end dem der ligger i
WET'erne.

Fra : Qbic - 6400

Dato : 07-03-04 09:50

Novadata i Sønderborg sælger Sitecom Wireless Routere, WL 122
De fungerer fint i gennem hele Kærhaven, så mon ikke de vil virke hos dig i
Ulkebøl...

/ Qbic

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 13:43

In article <404ae235$0$29301$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
niels@qbic.dk says...

> Novadata i Sønderborg sælger Sitecom Wireless Routere, WL 122

Den de reklamerer med koster 1500,- - der står ikke noget modelnummer.
Linksys WET54G koster det halve og opfylder mine krav.

På Sitecom's hjemmeside står der ikke nævnt hvorvidt WL-122 kan køre i
bridge mode. Jeg har hentet manualen til den, men det er en Word-
dokument og det kan jeg ikke læse.

Sitecom er derfor diskvalificeret for mig.

> De fungerer fint i gennem hele Kærhaven, så mon ikke de vil virke hos dig i
> Ulkebøl...

Jeg bor ikke i Sønderborg Kommune.