Modelhobby, RC
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-03-04 12:48

Nu har Bjørn og Brian da fået vækket min nysgerrighed med deres debat om
radiokontrollerede fly.

Er det sådan, at klubberne, i lighed ned svæveflyverklubber, afholder
nogle åbenthus arrangementer her i foråret, hvor man kan få lov til at
'lugte til savsmuldet i manegen'?

Dette gælder både fly, biler og både.

Jeg ved at der tidligere var en en bane for modelbiler i Tulstrup ved
Hillerød. Eksisterer den stadig?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-03-04 13:35

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu har Bjørn og Brian da fået vækket min nysgerrighed med deres debat om
> radiokontrollerede fly.

Herligt..

> Er det sådan, at klubberne, i lighed ned svæveflyverklubber, afholder
> nogle åbenthus arrangementer her i foråret, hvor man kan få lov til at
> 'lugte til savsmuldet i manegen'?

På Unionens hjemmeside findes et fora, hvor sådanne opslag gøres.

Det samme kan du også finde i bladet Modelflyvenyt.

Her er et link: http://www.rc-unionen.dk/nytforum/forum.asp?FORUM_ID=43

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 15:24

> [...]
>
> Er det sådan, at klubberne, i lighed ned svæveflyverklubber, afholder
> nogle åbenthus arrangementer her i foråret, hvor man kan få lov til at

Var til møde i modelflyveklubben i Sønderborg i onsdags. Har var omkring 10
nye medlemmer som blev taget vel imod af de garvede piloter.
Ved også at klubben har et fly med lærer/elev sender så man selv kan prøve
at flyve med en instruktør på sidelinien.
Prøv at henvende dig til nærmeste klub i dit område.

> Dette gælder både fly, biler og både.

Jeg svaner også noget omkring både her i danmark. Det virker som om det er
total forsømt.

> Jeg ved at der tidligere var en en bane for modelbiler i Tulstrup ved
> Hillerød. Eksisterer den stadig?

aner det ikke

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-03-04 15:38

KLIP

> Var til møde i modelflyveklubben i Sønderborg i onsdags.

Så mu da hilse så mange gange, næste gang du skal i klubben (hvis der stadig
er nogen, der vil kendes ved mig..))

> Har var omkring 10
> nye medlemmer som blev taget vel imod af de garvede piloter.

Jeg har besøgt klubben mange gange igennem årene og kan derfor roligt sige,
det er en hyggelig og rar en. Her skal du nok falde godt til.

> Ved også at klubben har et fly med lærer/elev sender så man selv kan prøve
> at flyve med en instruktør på sidelinien.

I Sønderborg Modelflyveklub (SMK) findes også nogle af vore bedste piloter
indenfor den specielle gren F3B som er konkurrenceflyvning med (high tech)
radiostyrede svævefly.

Lidt info om denne gren her:
http://home.worldonline.dk/rothmann/rc/AF3J.html

Lidt om F3J her: http://www.f3j.dk/models/trinitus.asp

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 15:50

> Så mu da hilse så mange gange, næste gang du skal i klubben (hvis der
stadig
> er nogen, der vil kendes ved mig..))

Det skal jeg gøre

> Jeg har besøgt klubben mange gange igennem årene og kan derfor roligt
sige,
> det er en hyggelig og rar en. Her skal du nok falde godt til.

Jeg har skam været medlem før i et par år

Du tænker på Jesper?

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-03-04 15:53

KLIP

> Du tænker på Jesper?

Lige netop.

Den knægt bandt min søn (da han var en 4 til 5 år gammel) til en pind i
jorden, da Morten (min søn) var helt "forelsket i F3B-drengenes
modeller.....))

Tjaeee .... nu er det ca. 17 år siden og Jesper & Co. er ikke mere knægte,
men voksne mænd..

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 16:23

> Tjaeee .... nu er det ca. 17 år siden og Jesper & Co. er ikke mere knægte,
> men voksne mænd..

Jaeh, alderen burde da sige at man er blevet voksen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-03-04 16:45

KLIP

> Jaeh, alderen burde da sige at man er blevet voksen

Den dag jeg ikke mere kan lege, kan "de" lige så godt sætte mig over i en
"etværelses med låg og uden vinduer"...)

Fra : Amir Karampour | Mel~

Dato : 21-03-04 09:55

Se også www.RCGalleri.dk

Her kan du vise dine RC enheder frem og bl.a. få dem bedømt af andre, skrive
kommentarer til hinandens RC enheder, samt udfordre andres.

Det eneste du skal gøre, er at oprette dig som bruger (under feltet "Min
Konto") og derefter oprette dine RC enheder i galleriet (under feltet "Opret
RC enhed").

God fornøjelse :)

Med venlig hilsen
RCGalleri.dk