Skjule properties/metoder?
Fra : Thomas Holmgren

Dato : 05-03-04 13:44

Hej!

Dette er et simpelt spørgsmål jeg er sikker på I alle sammen kan svare på!
Jeg kan ikke lige hitte svaret på google, så nu spørger jeg her. :)

Hvordan skjuler man properties og metoder fra en klasse man arver fra? Fx.
hvis jeg arver fra en klasse med 10 public metoder/prop., men kun vil ha' at
halvdelen skal være tilgængelige fra min nye klasse, hvordan "fjerner" jeg
så de uønskede?

Igen, tak for hjælpen :)

Mvh.
Thomas Holmgren

Fra : David Konrad

Dato : 05-03-04 15:44

"Thomas Holmgren" <thm@regnecentralen.dk> wrote in message
> [...]
at
> halvdelen skal være tilgængelige fra min nye klasse, hvordan "fjerner" jeg

Ved at placere dem i private/protected delen. Men husk at nedarve fra
TCustomxxx-klassen, da properties som allerede *er* gjort public/published
ikke kan skjules igen længere nede i hiarkiet. Er de gjort public er de
altid public.