Adgang efter status.
Fra : SpookiePower

Dato : 05-03-04 12:45

Jeg har opdelt min nye hjemmeside i 3 afsnit bestående
af hold1, hold2 og hold3. Jeg har fået lavet det sådan at
medlemmer af hold1 kun kan se deres egen del, men ikke
hold2 og hold3's del. Jeg vil så gerne have lavet det sådan at
hvis man er superbruger og uanset hvilket hold man er
medlem af, så skal man have adgang til de andres del af hjemmesiden.

Jeg har fået lavet første del således -
Nedenstående giver kun hold1 medlemmer adgang til
hold1's del.

If Session("holdnummer") <> 1 then
Response.Redirect "index.asp"
End if
Resten af koden, som skal afvikles hvis man er fra hold1

Men hvis man så er superbruger skal man også have adgang.

If Session("holdnummer") <> 1 or Session("brugerniveau") <> superbruger
then
Response.Redirect "index.asp"
End if

Dette er min ide, men det virker ikke. Hvad gør jeg forkert ?

Fra : Chrisser

Dato : 05-03-04 13:11

SpookiePower wrote:
> Men hvis man så er superbruger skal man også have adgang.
>
> If Session("holdnummer") <> 1 or Session("brugerniveau") <>
> superbruger then

Det du skriver er at hvis holdnummer er forskellig fra 1 *eller*
brugerniveau er forskellig fra superbruger så redirectes....
Altså skal holdnummer stadig være 1 for at komme videre...

Prøv istedet:
If Session("brugerniveau") <> superbruger Then

Mvh
CHrisser

Fra : Chrisser

Dato : 05-03-04 13:14

Chrisser wrote:
> [...]

Desuden kan det være du mener:

Session("brugerniveau") <> "superbruger"
og ikke
Session("brugerniveau") <> superbruger

Chrisser

Fra : SpookiePower

Dato : 05-03-04 13:29

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv istedet:
> If Session("brugerniveau") <> superbruger Then
> [...]

Mange tak. Det var lige det jeg skulle bruge.