Er der garanteret hastighed på webspeed
Fra : jesper

Dato : 05-03-04 12:04

Hej

Garentere TDC en minimum hastighed på Webspeed?
Jeg ved at de ikke gør på deres ADSL!

Spørgsmålet udspringer af denne artikel:
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040305/ELEKTRONIK/103050071

Nærmere bestemt dette citat:

Fordelen ved et kvalitetsprodukt anfører han til at være garanteret
båndbredde, et meget driftstabilt net og gratis adgang til kundeservice,
hotline, flere e-mailkonti m.m.

Han er i dette tilfælde salgs- og servicedirektør Erik Andersen, TDC Kabel
tv

Fra : Nic

Dato : 05-03-04 13:00

> Garentere TDC en minimum hastighed på Webspeed?
> Jeg ved at de ikke gør på deres ADSL!
Nej.

> [...]

> Fordelen ved et kvalitetsprodukt anfører han til at være garanteret
> båndbredde, et meget driftstabilt net og gratis adgang til
Komisk udtalelse - det er jo lodret løgn.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 05-03-04 13:15

Nic wrote:

> Fordelen ved et kvalitetsprodukt anfører han til at være garanteret
> båndbredde

http://tdckabeltv.dk/file_download.php?UniversFileID=82

Punkt 18. Vurder selv.

> et meget driftstabilt net

Det er sandt.

> og gratis adgang til kundeservice, hotline,

Det er sandt.

> flere e-mailkonti m.m.

Det er sandt.

> Komisk udtalelse - det er jo lodret løgn.

Så helt løgn er det ikke, nej.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-04 14:06

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev :

>Det er sandt.

Man har ikke flere e-mailkonti hos TDC.

Man har en, hvor man så kan have op til fem adresser.
--
Knud

Fra : Nic

Dato : 05-03-04 14:13

> et meget driftstabilt net

Nå... det tog dem 2 mdr at opdage og udbedre en overbelastet
Odense-central.

Det var vel berørt flere tusinde kunder? Og hvordan kunne det komme
bag på dem?

> og gratis adgang til kundeservice, hotline,
Sandt ja.

> Komisk udtalelse - det er jo lodret løgn.

Det er ikke meget galt.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 08-03-04 18:32

> Nå... det tog dem 2 mdr at opdage og udbedre en overbelastet
> Odense-central.

Det tog dem lige så lang tid her i vestjylland at finde ud af at der ikke
var nok dynamiske IP'er til alle dem der kom på.
Jeg betaler for 4 dynamiske IP'er men kunne i starten ikke få tildelt 1!!!

> Det var vel berørt flere tusinde kunder? Og hvordan kunne det komme
> bag på dem?

> Sandt ja.

Faktisk ikke, hvis kundeservice giver op, og du skal snakke med en teknikker
(uden for normal arbejds tid, efter 15).
Så koster det faktisk!

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-03-04 18:35

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jesper@nospam.com> wrote in message

> Det tog dem lige så lang tid her i vestjylland at finde ud af at der ikke
> var nok dynamiske IP'er til alle dem der kom på.
> Jeg betaler for 4 dynamiske IP'er men kunne i starten ikke få tildelt 1!!!

4 Dynamiske IP'er på en Webspeed? I think not! Eftersom man max kan have 2
ved jeg ikke hvilket produkt du har.

> Faktisk ikke, hvis kundeservice giver op, og du skal snakke med en
teknikker
> (uden for normal arbejds tid, efter 15).
> Så koster det faktisk!

Um nej - ved ikke liiiige hvad du snakker om her, men det lyder ikke som
Webspeed. Kunderservice lukker kl. 21, og teknikerbesøg er gratis hvis der
er et reelt problem med TDC's net som de skal rette.

mvh
/Kasper

Fra : jesper

Dato : 10-03-04 08:23

> 4 Dynamiske IP'er på en Webspeed? I think not! Eftersom man max kan have 2
> ved jeg ikke hvilket produkt du har.

Jeg har selv TDC bredbånd!
Det skulle jeg nok lige have nævnt!

> [...]
> Webspeed. Kunderservice lukker kl. 21, og teknikerbesøg er gratis hvis der
> er et reelt problem med TDC's net som de skal rette.

Jeg taler ikke om tekniker besøg, men bare om at komme til at snakke med en
tekniker for at løse et problem, som kundeservice nægtede eksisterede og som
teknikeren udemærket kendte til (det med for få IP'er) men ikke desto mindre
har jeg en regning der beviser det!

Fra : Kasper Bergh

Dato : 11-03-04 00:43

"jesper" <jesper@jesper.dk> wrote in message

> Jeg har selv TDC bredbånd!
> Det skulle jeg nok lige have nævnt!

Ja eftersom denne tråd kun omhandler Webspeed - det er jo to vidt
forskellige produkter fra vidt forskellige dele af TDC koncernen. TDC Kabel
TV er ikke TDC Totalløsninger.

> [...]
som
> teknikeren udemærket kendte til (det med for få IP'er) men ikke desto

Det hverken ved jeg noget om eller er specielt interesseret i - idet det
intet overhovedet har at gøre med Webspeed.

mvh
/Kasper

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-03-04 01:10

> Garentere TDC en minimum hastighed på Webspeed?
> Jeg ved at de ikke gør på deres ADSL!

Det kommer helt an på hvrodan du definerer "garanti" og "minimum hastighed".

I den strengeste fortolkning er det jo oplagt at de ikke gør - du har jo
ikke en service kontrakt som du ofte har i erhvervslivet hvor du er
garanteret erstatning og jeg skal komme efter dig hvis der er problemer med
din forbindelse.

Men på den anden side har du en garanteret båndbredde som du med rimelighed
kan forvente at få og som TDC Kabel TV vil forsøge at sikre dig. I
modsætning til fx Stofa's "op til 1mbit" hvor de griner dig op i hovedet
hvis du beklager dig over reelt kun at have 512kbit hver evig eneste dag i
dagtimerne. Eller mindre dengang Stofanet kørte endnu dårligere end det gør
i dag.

Så svaret på dit spørgsmål er ikke så simpelt - for mig er det TDC Kabel TV
giver en garanteret båndbredde indenfor min definition, men jeg ved nogen
vil være uenige - surt show.

mvh
/Kasper