Monty - Herning!
Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 05-03-04 09:35

SÅ! Til alle os der bare sad hjemme.... Var det godt??

Lad mig lige høre lidt...

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 05-03-04 10:22

> SÅ! Til alle os der bare sad hjemme.... Var det godt??
>
> Lad mig lige høre lidt...

Ja, det var helt suverænt... han havde 4 heste i ringen, først en næsten rå
unghest, der ikke havde haft sadel eller rytter på ryggen før... efter 24
min (sagde han selv, men jeg tog nu ikke tid sad der en rytter på
ryggen af den, uden at bruge tvang, vold eller STORE ord... bare ved hjælp
af en speciel grime og et roligt gemyt...

Anden hest var en hoppe der var rædselslagen for klippemaskinen, hende fik
han efter noget tid lært at en hårtørrer ikke var farlig selv om den sagde
lige som en klipper og til sidst var hun heller ikke bange for klipperen...

Herefter var der pause hvor Monty signerede bøger og besvarede spørgsmål...

Tredje hest var araberhingsten Azim, som man ikke kunne lægge sadel og slet
ikke få en rytter op på!!! Det tog lidt tid at få ham til at følge Monty,
men det var jo også en hingst men sin helt egen vilje, og ejeren havde
forsøgt at bruge Monty´s metoder hjemme, så de virkede ikke så godt på
ham... men efter noget tid hvor han havde blafret rundt med en pind med
plastik poser på, fik sadel på ham, og han bukkede ikke engang for at få den
af selvom det var det han altid gjorde derhjemme... De fik også rytter op på
ham og skridtede og travede lidt rundt på ham. rytteren hoppede af og sad op
igen uden problemer...

Sidste hest var en væddeløbshest, som ikke ville gå i hverken trailer eller
startboks... Efter at have arbejdet lidt med hesten hørte de en stor trailer
ind i hallen (alt inventar var taget ud af traileren) han vadede op og ned
af traileren ca. 12 gange med Monty lige foran og med snor på. Derefter gik
Monty op i traileren og hesten stod 10 m derfra (stadig med snor på) og De
kunne så få den til at trave glad og frejdig ind i traileren... Sidste gang
Monty fik den i traileren havde han ikke snor på og han holdt ikke hesten,
men gik bare lidt foran/ved siden af den og de gik lige op i traileren... Så
skulle den store prøve jo stå, kunne hestens ejer selv trække hesten i
traileren??? Sagtens, overhovedet ikke noget problem

Det var simpelthen en meget lærerig aften, og morsom... Monty burde næsten
være stand-ud komiker...

Til dem der har billetter til i aften... GLÆD JER!!! Til jer andre, i er
gået glip af en stor oplevelse, men han ville gøre alt for at kunne komme
igen til næste år...

Mvh. Lise

Lædergrime, westernsadler, seletøj mm. Speciel syes
Se mere på: WWW.sitecenter.dk/liselb

Fra : Mette

Dato : 05-03-04 17:25

Hej

Jeg kan kun tilslutte mig fuldstændigt - en herlig aften og hele turen værd!
Vi tog faktisk kun derover (fra København) for at se Monty, og han var det
hele værd.

Araberhingsten var jo billedskøn og pragtfuld, men jeg var helt vild med
væddeløbshesten - til sidste vendte den hver gang i traileren, når den var
kommet ind, og kiggede ud på os, som om den ville sige: Se, er jeg ikke bare
SÅ dygtig!!

Det var rørende at se den tillid, den viste, og det var virkelig et godt
træk, at Monty lod ejeren prøve også, så vi kunne se, at det ikke bare var
Monty, den fulgte, men at den virkelig ikke var bange for traileren mere.

Han ville forsøge at få sin organisation til at sende ham til Danmark næste
år, og han regnede ikke med, at der ville blive problemer med at få det
igennem. Det tror jeg heller ikke - interessen er der helt tydeligt!

Mvh,
Mette

Fra : Søren

Dato : 05-03-04 18:43

Var der evt. nogen der tilfældigvis havde husket video cameraet
..........!!??

Jeg har tidligere videofilmet Shane, men det kan vist ikke måle sig med det
her.

-Søren

Fra : Mette

Dato : 05-03-04 20:27

Der sad nogle ved siden af os, så mon ikke man snart kan købe en piratkopi
på Nettet?

Jeg har desværre ikke noget videocam eller andet cam, udover det, der hænger
fast i min computer, men det var helt klart værd at gemme på og lære af
senere!

Mvh,
Mette