CenterICQ samt Sylpheed/KDE
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 23:06

Hej!

Jeg har lige installeret CenterICQ - men den virker ikke med MSN (hvorofor
skal ens venner/familie også bruge den protokol ) Er det korrekt
forstået, at den trods konfigurationen, ikke kan logge på MSN?

Jeg er begyndt, at bruge Sylpheed-Claws. Hvordan sætter jeg KDE3.1 op
til, at bruge Sylpheed-Claws når der skal sendes mail? Altså som
default, dvs programmer som kalder en mailadresse åbner en ny "compose" i
Sylpheed-Claws.

På forhånd tak

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian Christensen

Dato : 04-03-04 23:18

On Thu, 04 Mar 2004 23:05:58 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> skal ens venner/familie også bruge den protokol ) Er det korrekt
> forstået, at den trods konfigurationen, ikke kan logge på MSN?

Jep! Det er kun i CVS versionen at MSN virker. Det skulle vist være på
vej tilbage til den officielle release.

mvh
Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-04 08:28

On Thu, 04 Mar 2004 23:17:49 +0100, Brian Christensen wrote:

> Jep! Det er kun i CVS versionen at MSN virker. Det skulle vist være på
> vej tilbage til den officielle release.

Okay. Kender du noget til CVS?

Fra : Brian Christensen

Dato : 06-03-04 13:14

On Fri, 05 Mar 2004 08:28:05 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> Okay. Kender du noget til CVS?
Jo, det gør jeg da. Men det er nok lettest at hente det her:
http://www.centericq.de/archive/source/snapshots/

mvh
Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-04 19:38

On Sat, 06 Mar 2004 13:13:48 +0100, Brian Christensen wrote:

> Jo, det gør jeg da. Men det er nok lettest at hente det her:

Okay for jeg aner knap nok hvad det er

> http://www.centericq.de/archive/source/snapshots/

Jeg dykker ned

Fra : sune vuorela

Dato : 05-03-04 00:42

En der kalder sig "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid>
skrev:

>(hvorofor
>skal ens venner/familie også bruge den protokol )

Ka du ikke bare få dem til at skifte protokol i stedet??

(Gerne til jabber)

Hvis vi alle gør det, så bliver verden et bedre sted[tm]

--
Sune

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-04 08:28

On Fri, 05 Mar 2004 00:42:15 +0100, sune vuorela wrote:

> Ka du ikke bare få dem til at skifte protokol i stedet??

Umuligt. Jeg har prøvet Argumenterne for at bruge MSN er åbenbart
utallige

> (Gerne til jabber)
>
> Hvis vi alle gør det, så bliver verden et bedre sted[tm]

Helt enig

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-03-04 17:24

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg har lige installeret CenterICQ - men den virker ikke med MSN

Har du prøvet at bruge Kopete (http://kopete.sourceforge.net/) i stedet? Den
understøtter også MSN (plus Jabber, ICQ, Yahoo osv.).

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-04 19:41

On Fri, 05 Mar 2004 17:23:34 +0100, Jonas Koch Bentzen wrote:

> Har du prøvet at bruge Kopete (http://kopete.sourceforge.net/) i stedet? Den
> understøtter også MSN (plus Jabber, ICQ, Yahoo osv.).

Jep den kører jeg med allerede Ellers tak.

Det er fordi jeg ofte er connected til min server remote, og gerne vil
kunne bruge MSN sideløbende med ICQ der.

CenterICQ ser perfekt ud... men den dutter ej til MSN

Kender du evt. nogle konsole-clienter som kan lign.?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-03-04 15:33

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jep den kører jeg med allerede Ellers tak.
>
> Det er fordi jeg ofte er connected til min server remote, og gerne vil
> kunne bruge MSN sideløbende med ICQ der.

Ah, okay - jeg vidste ikke, du ledte efter noget konsolbaseret.

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-04 19:38

On Sat, 06 Mar 2004 15:32:31 +0100, Jonas Koch Bentzen wrote:

> Ah, okay - jeg vidste ikke, du ledte efter noget konsolbaseret.

Jeg tror heller ikke jeg fik udtrykt det i min første post - sorry

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-03-04 04:29

On Fri, 05 Mar 2004 08:27:41 +0100
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote:

MJ> Umuligt. Jeg har prøvet Argumenterne for at bruge MSN er
MJ> åbenbart utallige

Jeg kan ikke se problem stillingen i _ikke_ at skifte til jabber,
de fleste jabber servere har transporter til både ICQ, MSN og Yahoo.

--
Mvh / Regards
Bo Simonsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-04 08:30

On Sat, 06 Mar 2004 04:28:45 +0100, Bo Simonsen wrote:

> Jeg kan ikke se problem stillingen i _ikke_ at skifte til jabber,
> de fleste jabber servere har transporter til både ICQ, MSN og Yahoo.

Jeg kan heller ikke se problemet.