MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Standby / Mus-driver
Fra : Uni Bull

Dato : 04-03-04 22:36

Hej...

"The device driver for the 'HID-compliant Cordless Mouse' device is
preventing the machine from entering standby. Please close all applications
and try again. If the problem persists, you may need to update this driver"

Problemet er formodentlig åbenlyst: Kan ikke gå i standby med mindre jeg
tager musen ud af USB-porten... (og så er der jo ikke megen nytte af en
standby-funktion).

Nogle bud?
En bestemt version af MouseWare-driver?

--
Uni Bull
København K

Fra : Uni Bull

Dato : 04-03-04 22:36

Uni Bull wrote:

> Nogle bud?
> En bestemt version af MouseWare-driver?

Glemte jeg at sige WinXP Pro...

Fra : hj3

Dato : 05-03-04 06:19

Skift fra usb tilslutningen, til det normale muse stik, ved hjælp at et
adapter stik.
mvh hj3.

http://www.kandu.dk/

Fra : Uni Bull

Dato : 06-03-04 00:32

hj3 wrote:
> Skift fra usb tilslutningen, til det normale muse stik, ved hjælp at
> et adapter stik.
> mvh hj3.

Jeg forstår hvad du mener, men jeg kan ikke acceptere løsningen.
Jeg har købt Logitech Cordless Optical Mouse for Notebooks - hele pointen er
at jeg kun behøver en lille modtager i USB-porten...

Fra : Leony

Dato : 05-03-04 15:25

In news:c287fa$1q3vn8$1@ID-207183.news.uni-berlin.de,
Uni Bull <Nojoy@sorry.com> typed:

> En bestemt version af MouseWare-driver?

Hvilken version bruger du?
Hvis det ikke er den nyeste, så opdater.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Uni Bull

Dato : 06-03-04 00:44

Leony wrote:
> Hvilken version bruger du?
> Hvis det ikke er den nyeste, så opdater.

V. 9.79.1 - ja nyeste. Jeg må hellere prøve med en tidligere version, måske
det gør en forskel.

Fra : Uni Bull

Dato : 06-03-04 11:06

Uni Bull wrote:
> V. 9.79.1 - ja nyeste. Jeg må hellere prøve med en tidligere version,
> måske det gør en forskel.

Har også prøvet med v. 9.73, men uden forskel - bortset fra at musen ikke
genkendes specifikt,. men det skyldes formodentlig at den ikke var på
markedet da driveren blev udgivet.

Fra : Leony

Dato : 06-03-04 14:17

In news:c2c7pe$1rg8s3$1@ID-207183.news.uni-berlin.de,
Uni Bull <Nojoy@sorry.com> typed:

> Har også prøvet med v. 9.73, men uden forskel - bortset fra at musen
> ikke genkendes specifikt,. men det skyldes formodentlig at den ikke
> var på markedet da driveren blev udgivet.

Måske er det en fejl i driveren som de ikke er klar over eller som først
bliver rettet i næste version.
Prøv at sende Logitech en mail med fejlmeldingen, måske har de et
forslag til hvad der skal gøres.

Fandt denne hos Microsoft, den svarer næsten til dit problem:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;197477

Fra : Uni Bull

Dato : 08-03-04 16:08

Leony wrote:
> Måske er det en fejl i driveren som de ikke er klar over eller som
> først bliver rettet i næste version.
> Prøv at sende Logitech en mail med fejlmeldingen, måske har de et
> forslag til hvad der skal gøres.

Jeg har nu fundet ud af, at fejlen kun kommer når computeren kører på
batteri - ikke når den er på strøm.

Nogle bud?? Det er dælme træls!

Fra : Leony

Dato : 09-03-04 12:58

In news:c2i28p$1tib1m$1@ID-207183.news.uni-berlin.de,
Uni Bull <Nojoy@sorry.com> typed:

> Jeg har nu fundet ud af, at fejlen kun kommer når computeren kører på
> batteri - ikke når den er på strøm.

Hvis du prøver at søge Google (driver preventing standby) så kommer der
en del bud.
Desværre ikke nogle der har med Logitech mus at gøre

En meget udbredt årsag er Quicken (har du dette program installeret?).
Det er dog nogle mærkelige kombinationer der forårsager problemerne.
Hvis man har A hardware og B software, så kan man være uheldig at det
crasher.

Har du prøvet at kontakte Logitech?