Random generator
Fra : Peter

Dato : 25-04-01 13:54

jeg har brug for at gennerere et tilfældigt nummer mellem 1 og 3
i heltal

hvade gør jeg?

Fra : Carsten Keller

Dato : 25-04-01 14:00

"Peter" <ZOX_dk@hotmail.com> wrote in message
> jeg har brug for at gennerere et tilfældigt nummer mellem 1 og 3
> i heltal
>
> hvade gør jeg?

http://www.activeserverpages.dk/iishelp/vbscript/htm/vsfctRnd.htm

Keller

Fra : N/A

Dato : 25-04-01 14:06

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-04-01 14:06

spam@stocholm.dk (Jesper Stocholm) wrote in <Xns908E99508488Fspamstocholmdk@
130.226.1.34>:

>dim int_rnd
>Randomize
>int_rnd = 0
>do while int_rnd = 0
>int_rnd = int(100*Rnd) mod 4
>wend

ups ... forkert knap ... det skal være:

dim int_rnd
Randomize
int_rnd = 0
do while int_rnd = 0
int_rnd = int(100*Rnd) mod 4
loop
response.write int_rnd

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 25-04-01 14:34

On Wed, 25 Apr 2001 12:54:16 +0000 (UTC), Peter <ZOX_dk@hotmail.com>
wrote:

>jeg har brug for at gennerere et tilfældigt nummer mellem 1 og 3
>i heltal

Hvad med en konstant på 2. Det må da gøre det

/Brian

Fra : Peter

Dato : 25-04-01 16:10

Brian B. Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvad med en konstant på 2. Det må da gøre det
>
> /Brian

Ja hi hi... 1-3 selvfølgelig... men det andet er vel rigtig nok!

Det er sådan det skal bruges... indtil viddere har jeg ikke haft meget
held!