Problemer med Elixir
Fra : René

Dato : 04-03-04 19:45

Hej NG
Er der nogen af jer der har problemer med at køre med Elixir Pc3200 på 512MB
på mit MSI K7N2 Delta ILSR version 1.0
Jeg har desuden en XP2400 CPU. Eller måske I har problemer med andre
NForce2 bundkort og de hurtige ram.
René

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 20:37

René wrote:
> [...]
> på mit MSI K7N2 Delta ILSR version 1.0
> Jeg har desuden en XP2400 CPU. Eller måske I har problemer med andre

nForce2 har muligvis et problem med at køre RAM'en asynkront i forhold
til FSB'en - det var i hvert fald ret ustabilt hos mig, da jeg prøvede
det engang.
Der er forresten ingen grund til at køre RAM'asynkront med FSB, da det
altid er langsommere end synkront.
Hvis multiplieren i din XP2400+ er låst, så har du brugt lidt rigeligt
penge på den stang RAM, da den bør køre som PC2100 sammen med den
(låste) processor.
Hvis den ikke er låst, så kan du indstille den til 10x200 og derved køre
RAM'en som PC3200 alligevel.

Fra : René

Dato : 07-03-04 16:33

NU ved jeg ikke så meget ang. CPUen, om den er låst eller ej. Men det er den
jo så nok, da jeg har førhen har kørt med den på et ASUS A7A266-E som har
både SDram+DDRram sokler. Jeg har imidlertid ikke kunne få XP2400+ til at
køre hurtigere end 1,5 som jo så er ca 0,5 for langsomt. Jeg havde ellers
opdateret BIOS, men uden resultat. Jeg lod dengang mistanken falde på mine
SDram og den spænding som de kørte på. Nu er det så ærgeligt at finde ud af
at den måske er låst????!! Så den ikke kan køre så hurtig som den faktisk
burde uden OC :(
Jeg har egentlig købt PC3200 ram, til mit nye MB, fordi jeg troede at
soklen skulle have PC3200 ram. Jeg ved godt at rammene er bagud kompatible
men vidste ikke at soklen oxo var det.
Med venlig hilsen
René, Roskilde