upload af filer: Hvad er galt?
Fra : Don_Q

Dato : 04-03-04 19:28

Hej alle sammen.

Jeg vil gerne give brugerne på min side den feature at de kan
uploade filer på min side. Jeg bruger koden/vejledningen fra
denne side:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/
dnasdj01/html/asp0900.asp

Men jeg kan ikke forstå hvad jeg gør galt!

Er det ikke bare at:

1) At sætte scriptet der bliver kaldt "Listing A:" in på siden og
så..
2) Gemme scriptet der bliver kaldt "Listing B:" som fil.
(FilePost.asp)
3) Og så sku det det køre? Sku' det ikk?

Hilfe

på forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-04 21:01

Don_Q wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne give brugerne på min side den feature at de kan
> uploade filer på min side. Jeg bruger koden/vejledningen fra

Du glemte at skrive hvad fejlmeddelelse du får.

M.

Fra : Don_Q

Dato : 04-03-04 22:17

> Du glemte at skrive hvad fejlmeddelelse du får.

Jeg får ingen fejlmeddelelse... Jeg får bare mit .asp dokument op
på skærmen (jeg er ny i det her).

Jeg er gået over til bare at prøve at overføre et navn til en
database, og det samme sker. fx:
http://smeden.t35.com/page13.html

Jeg har min form:

<form action="indsaet.asp" method="post">
<input type="text" name="Fornavn">

<input type="submit" value="Gem">
</form>

og jeg har mit .asp dokument (indsaet.asp):

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cgi-bin/db1.mdb")
Conn.Open DSN

' Her får brugeren mulighed for at tilføje sit navn til databasen

strSQL = "Insert into navne ("

strSQL = strSQL & "Fornavn, ")

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & " & Request.Form("Fornavn") & "')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Og jeg har min datebase der hedder : db1.mdb

Håber der er nogle er jeg rutinerede der kan hjælpe

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-03-04 22:52

Don_Q wrote:

> Jeg får ingen fejlmeddelelse... Jeg får bare mit .asp dokument op
> på skærmen (jeg er ny i det her).

Hvis ASP-koderne er med i dokumentet kan det skyldes at din webserver
ikke kender til ASP eller fordi at du har glemt at bruge en webserver.

Mvh. Michael.

Fra : Don_Q

Dato : 04-03-04 22:21

> [...]

%>

Og jeg har min datebase der hedder : db1.mdb

Håber der er nogle er jeg rutinerede der kan hjælpe

(HÅBER IKKE DETTE BLIVER POSTET 2 GANGE) - det var bare ikke ude
i menuen da der var opdateret!

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 04-03-04 22:57

> Jeg får ingen fejlmeddelelse... Jeg får bare mit .asp dokument op
> på skærmen (jeg er ny i det her).

Du har ikke ASP understøttelse på dit webhotel ser det ud til...

/me

Fra : Don_Q

Dato : 04-03-04 23:13

> Du har ikke ASP understøttelse på dit webhotel ser det ud til...

Øv bøv.. Det troede jeg. I følge den side hvor jeg fandt det står der
også at de understøtter ASP!

http://www.internetplads.dk/index.php?action=soeg&side_id=11

Kender I evt en god internet tutorial?

Er det ellers den rigtige fremgangsmåde jeg har benyttet?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-04 23:00

Don_Q skrev:

> Jeg får ingen fejlmeddelelse... Jeg får bare mit .asp dokument op
> på skærmen (jeg er ny i det her).

Du bruger en server der ikke understøtter asp (eller hvor asp ikke
er sat korrekt op). Jeg kan se at din side ligger på en Apache-
server under Unix og at den har php-understøttelse. ASP kan godt
køre på en unix-server, men kun hvis der er installeret en særlig
komponent (Chili-asp). Det lader ikke til at det er tilfældet.

Find en webserver med asp-understøttelse eller overvej at lære php
i stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-04 23:46

Don_Q skrev:

> Øv bøv.. Det troede jeg. I følge den side hvor jeg fandt det
> står der også at de understøtter ASP!

En udbyder af webhoteller har ofte flere løsninger - så det kan
sagtens tænkes at firmaet tilbyder asp på nogle webhoteller uden at
det er med i dit webhotel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen